Deel dit artikel
-

Marriott verliest klantgegevens 500 miljoen hotelgasten

Kwaadwillenden hebben sinds 2014 toegang tot het Starwood-reserveringssysteem van hotelketen Marriott International, een van de grootste ter wereld.

Het veiligheidsgat zorgde ervoor dat tot voor kort de klantgegevens van vijfhonderd miljoen gasten voor derden toegankelijk waren. Marriott International, eigenaar van Starwood, bevestigt dat van 327 miljoen gasten zaken als naam, paspoortnummer, geboortedatum, post- en e-mailadres, telefoonnummer en geslacht zijn buit gemaakt.

Op 8 september werd Marriott op het lek gewezen. Op 19 november kon het achterhalen welke specifieke informatie werd gestolen.

De hotelketen is in Nederland eigenaar van onder meer Marriotts, het W Hotel in Amsterdam, Hotel Des Indes in Den Haag en het Sheraton op Schiphol.

Foto: Robert Pittman (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

bram

Laten we hopen dat dit ook niet inclusief de creditcard gegevens is. Veel hotels slaan deze info namelijk ook op.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond