Deel dit artikel
-

Meeste display in Amerika wordt programmatic ingekocht

De meeste displayreclame in Amerika wordt in 2015 voor het eerst programmatic ingekocht, via geautomatiseerde veilingsystemen.

Dertig procent van alle display wordt bovendien ingekocht via real time bidding, twintig procent niet. Een nieuw onderzoek van Business Insider Intelligence laat zien dat dit jaar 48 procent non-programmatic wordt ingekocht.

In toenemende mate omarmen uitgevers en adverteerders programmatic systemen. Dat houdt in essentie dat reclameruimte wordt gekocht en verkocht op een online veiling van vraag en aanbod.

Het onderzoek laat ook zien dat de tradingdesks bij mediabureaus gedecentraliseerd raken. Het wordt vast onderdeel van de bedrijfsacvititeit.

Angela van Improve Digital onderkent dat beeld en ziet een ontwikkeling waarbij adverteerders de tradingactiviteiten meer in huis nemen. Aanvullend: “En je ziet dat eind 2015 de bestedingen aan mobiel en video echt beginnen te groeien nu, zeker in vergelijking met begin dit jaar.”

Foto: John St John (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond