Deel dit artikel
-

Messagebird lanceert Inbox.ai voor klantenservicemarkt

De makers van cloudcommunicatiesysteem Messagebird brengen onder de naam Inbox.ai een nieuwe dienst uit waarmee ze de klantenservicemarkt naar zich toe willen trekken.

Het multichannel platform wil naar eigen zeggen de ‘Slack voor externe communicatie’ zijn. Inbox.ai geeft bedrijven namelijk een uniforme inbox waarin berichten uit tal van digitale kanalen binnenkomen. Dat varieert van WhatsApp, sms, spraak en Messenger tot Instagram, WeChat, Apple Business Chat, RCS, Line en Telegram.

In een persbericht zegt directeur Robert Vis: “Nu de wereld steeds mobieler wordt, willen we niet meer wachten als we iemand van de klantenservice aan de lijn hebben. Klanten willen steeds nadrukkelijker op eigen momenten en via hun eigen kanalen communiceren met bedrijven. Omdat je geen ontwikkelaars nodig hebt, is Inbox.ai in minder dan een minuut te installeren en kun je direct starten.”

Zijn nieuwe dienst is voorzien van koppelingen met met Shopify, Slack, Salesforce, Jira, Hubspot en Google. Op basis van vraag kunnen meer integraties nog volgen.

Messagebird gooit hiermee de hengel uit richting een miljardenmarkt. De klantenservicemarkt is, zo schat Vis in, 350 miljard dollar groot. Bedrijven groot en klein zien de noodzaak wel in van goede bereikbaarheid en de kwaliteit van klantenservice. De tooling is vaak, zeker richting de nieuwe sociale en mobiele mediakanalen, een uitdaging.

Inbox.ai is getest en wordt gebruikt door onder meer HelloFresh en Deliveroo in Europa, Zilingo in Azië en Join Buggy en Tix Telecom in Latijns-Amerika. Onder de vijfhonderd klantcases per maand is Inbox gratis. Daarboven gaat het geld kosten. De prijsstelling maakt Messagebird niet bekend, want vraagt belangstellenden contact te leggen met zijn verkoopteam.

Een demonstratie van de dienst:

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Foto: Christine Vazquez (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond