Deel dit artikel
-

Minder omzet voor fysieke winkels tijdens Black Friday in VS

Evenals vorig jaar trok Black Friday in de VS minder publiek naar fysieke winkels. De eerste indicaties van RetailNext is dat nettobestedingen met 4 tot 7 procent terugliepen. Het bezoek aan de winkels nam zelfs met 5 tot 9 procent af.

Vorig jaar waren de verkopen voor het Thanksgiving weekend ook al 8,9 procent lager. Daarentegen steeg de omzet op Black Friday, volgens metingen van Adobe, dit jaar naar 6,22 miljard dollar.

Black Friday was ooit de koopjesdag voor de fysieke retail, maar online neemt een steeds belangrijkere plaats in. Dat betekent dat het online koopjesfeest Cyber Monday (vandaag) op de lange duur in betekenis afneemt. Dit jaar verwacht Adobe nog een omzet van 6,8 miljard dollar, 17,6 procent meer dan in 2017.

De National Retail Federation houdt rekening met een totale retailomzet (fysiek en online) van 720 miljard, zo’n 4,8 procent meer dan in 2017.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond