Deel dit artikel
-

Nederlander tevreden over mobiel bankieren

De overgrote meerderheid van de Nederlanders bankiert via internet en 66 procent maakt (daarnaast) gebruik van de mobielbankieren-app. De tevredenheid over zowel internet- als mobielbankieren is hoog: respectievelijk 88 en 94 procent, zo blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond.

Alleen ING scoort iets minder goed dan de rest. Dit komt voor een belangrijk deel door het verdwijnen van de TAN-codes, waarmee ING-klanten vroeger betaalopdrachten moesten bevestigen. Dit gaat nu via de mobielbankieren-app. Panelleden zeggen het gevoel te hebben dat ING hen zo dwingt om mobiel te bankieren. Voor wie geen geschikte mobiele telefoon heeft, is er wel de ING-scanner, maar consumenten moeten vaak lang wachten voordat ze die krijgen.

Consumenten zijn in het algemeen relatief tevreden over hun bank, blijkt uit de enquête van de Consumentenbond. Alle banken krijgen een voldoende, maar het verschil onderling is flink. RegioBank krijgt het hoogste cijfer van zijn klanten, een 9,3. ING is hekkensluiter met een 6,7.

De ondervraagden vinden het vooral vervelend dat de kosten maar blijven stijgen, terwijl ze steeds meer zelf moeten doen.

Foto Pixabay

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond