Deel dit artikel
-

Nederlandse consument wil steeds vaker product met eigen ogen zien

Nederlandse consumenten willen een product met eigen ogen kunnen zien voor ze het kopen. Dat blijkt uit het jaarlijkse FutureBuy onderzoek waarin onderzoeksbureau GfK consumenten vraagt naar hun koopgedrag.

De belangrijkste reden voor consumenten om er in 2018 voor te kiezen een product niet online, maar in de winkel te kopen, is dat ze het eerst even in handen willen hebben. 44 procent van de ondervraagden geeft aan dat dit tijdens het koopproces een overweging is om iets niet via internet aan te schaffen. Dat is 6 procentpunt hoger dan in 2015.

Een andere reden om fysiek te winkelen is de beleving. In 2015 gold dit voor 24 procent, in 2018 is dit percentage gestegen naar 30.

Bezorgkosten blijken volgens het onderzoek een steeds groter knelpunt voor webwinkels. In 2018 vond 40 procent van de ondervraagden dat een reden om iets niet online te bestellen, 6 procentpunt meer dan in 2015. Een grote meerderheid van 87 procent geeft aan dat gratis bezorging een belangrijke reden is om in het komende jaar meer online aankopen te gaan doen.

Foto Pixabay

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond