Deel dit artikel
-

Online omzet H&M groeit 30 procent

De online verkopen bij H&M Group groeien twee keer harder dan het gemiddelde van de retailketen. Behalve nieuwe labels vergroot de groep zijn bereik ook met aansluiting op grote e-commerceplatformen in het Verre Oosten.

In de nieuwe kwartaalcijfers laten de Zweden zien dat de online investeringen de vruchten afwerpen. De verkopen via de webshops in vijftig landen stegen met dertig procent. Om hoeveel geld het gaat, vertelt het concern niet. Het is wel duidelijk dat het online kanaal een belangrijke drijver achter de hele omzetgroei is.

In de drie maanden tot 1 september kwam de groepsomzet uit op 5,8 miljard euro, een stijging van twaalf procent. De winst na belasting steeg een kwart tot ruim driehonderd miljoen.

H&M probeert de webshops en fysieke winkels nauw met elkaar te vervlechten. Klanten kunnen online bestellingen bijvoorbeeld in de winkels afhalen en eventuele retouren voor de webshop inleveren bij de filialen in de winkelstraat. Gezien de investering in Klarna lijkt het ook niet uitgesloten dat achteraf betalen een betaaloptie bij H&M gaat worden.

Afgelopen kwartaal breidde de modegroep zijn bereik in India en China uit met de toetreding tot de grote e-commerceplatformen Myntra en Tmall.

Foto: Marco Verch (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond