Deel dit artikel
-

Online Sinterklaas-verkopen: 170 miljoen extra omzet

Bijna 60 procent van de Nederlandse online retailers verwacht een toename van hun online omzet in de feestdagenperiode in vergelijking tot vorig jaar. De weekomzet in de vijf weken voor Sinterklaas met 27 procent toegenomen ten opzichte van de gemiddelde weekomzet. De verkoop van Sinterklaascadeaus en artikelen zal daarmee goed zijn voor een kleine 170 miljoen aan extra online omzet.

Dit blijkt uit de resultaten van een onderzoek van Thuiswinkel.org dat wordt uitgevoerd door GfK en mogelijk wordt gemaakt door PostNL.

Een kleine 60 procent van de ondervraagde online retailers verwacht dit jaar een toename van de feestdagenomzet ten opzichte van vorig jaar. Waar de gemiddelde online weekomzet in de eerste drie kwartalen van 2014 op 128 miljoen euro ligt, hebben online winkeliers in de vijf weken voor Sinterklaas een gemiddelde weekomzet van 162 miljoen (+27%) gegenereerd. De totale online bestedingen in de pre-Sinterklaas periode komen hiermee uit op 811 miljoen.

Het vertrouwen in de economie is terug te zien is in de omzetontwikkeling voor Sinterklaas, constateert GfK.

Het gros van de Nederlanders die cadeau-inkopen voor de feestdagen doet, geeft aan evenveel te besteden als het voorgaande jaar en 6 procent gaf aan zelfs meer te besteden. Daarentegen houdt 15 procent in vergelijking tot vorig jaar meer de hand op de knip. Het aandeel consumenten dat minder wilde uitgegeven lag vorig jaar nog op 21 procent. Het sentiment lijkt hiermee te zijn verbeterd. Vooral mannen en personen in de leeftijd tot 40 jaar gaven aan meer te gaan uitgeven aan Sinterklaas- en kerstcadeaus ten opzichte van vorig jaar.

Screenshot_Infographic

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond