Deel dit artikel
-

Pakketbezorging bpost in de lift

Net als PostNL heeft bpost het volume van bezorgde pakketjes flink zien toenemen, met 10,3 procent in het derde kwartaal, als gevolg van sterk groeiende e-commerce. In de eerste jaarhelft bedroeg de groei 5,2 procent.

Bpost realiseerde 569,2 miljoen euro omzet, en 53,8 miljoen euro nettowinst (pdf). Het Belgische bedrijf zag ook de buitenlandse pakketbezorging toenemen.

Bpost wil zich sterker gaan toeleggen op de internationale e-commerce markt. De nieuwe diensten zullen wereldwijd worden aangeboden onder de nieuwe merknaam Landmark Global, a bpost company. Directeur wordt Dave Mays, de huidige CEO en oprichter van Landmark Global, Inc.

Landmark Global integreert de huidige dochtermaatschappijen van bpost International en zal gevestigd zijn op 12 strategisch gelegen locaties in de VS en Canada, Londen, Groningen, Brussel, Beijing, Shanghai en Guangzhou in China, Hong Kong, Singapore, en Sydney in Australië.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond