De Persgroep vernieuwt online advertising

Uitgeverij De Persgroep breidt in Nederland zijn propositie voor automated trading, geautomatiseerde reclameverkoop, uit.

Dat maakt het bedrijf vandaag bekend bij een presentatie van zijn nieuwe benadering van de adverteerdersmarkt in Nederland. Dat geldt zowel voor print alsmede voor digitaal. Centraal in die aanpak staat het thema ‘aandacht van de lezer’.

Uit het persbericht: “Rondom het thema aandacht wordt momenteel in samenwerking met TBWA\Neboko een campagne ontwikkeld. Het doel van de nieuwe positionering is om in de markt een perceptieverandering teweeg te brengen en om aandacht opnieuw op de kaart te krijgen bij adverteerders, media- en reclamebureaus. Daarnaast wordt er structureel geïnvesteerd in onderzoek om betekenis te geven aan het thema aandacht.“

Ook de digitale aanpak verandert, bevestigt marketingmanager Willem-Albert Bol van De Persgroep aan deze uitgave. De uitbreiding van het programmatic buying-aanbod is daar onderdeel van. Details wil Bol echter nog niet geven. Die komen in de komende paar maanden verder naar voren. Wel meldt hij dat er meer met standaardformaten van het IAB zal worden gewerkt en meer aandacht naar het mobiele kanaal gaat.

“Er leeft een merkwaardige discussie over print versus digitaal. Anno 2014 is die achterhaald: print en digitaal lopen bij nieuwsmerken naadloos in elkaar over. Het is dus tijd om uit deze negatieve perceptie te komen. Dat kan alleen met trots en energie.”

“Onze nieuwsmerken realiseren dagelijks ruim zes miljoen contacten met 3,8 miljoen unieke personen, die ons elke dag 18 minuten van hun aandacht geven. Dit verhaal moet veel sterker verteld worden. Voorwaarde is wel dat wij zelf onze zaken op orde hebben. Daarom is een nieuw en reëel prijsbeleid het perfecte startpunt.”

Foto: epsos.de (cc)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug