Deel dit artikel
-

Persoonlijke programmatic tv-reclame bij XITE

Muziekzender XITE biedt adverteerders de mogelijkheid om online advertentiecampagnes op televisie in te kopen. Het sluit, via de Horizon-box van Ziggo, aan op het programmatic netwerk van bemiddelaar SpotX.

Hiermee zet XITE een punt achter de technische proeven die het in de zomer van 2017 begon. Programmatic advertising is nu vast onderdeel van het commerciële aanbod van de tv-zender. Detail: de technologie van Google waarmee getest is, bleek niet goed genoeg voor de nichezender. Reden om over te stappen op SpotX, uit de stal van RTL Group.

Een woordvoerder van XITE vertelt dat adverteerders meer targetingopties krijgen. In technische zin zit er echter meer aan de deal. Waar DoubleClick enkel aan adserving doet, kan de gebruiker van SpotX ook zijn campagnes helemaal zelf inplannen.

Via een technisch handigheidje is XITE in Nederland de enige die op televisie gepersonaliseerde reclames kan voorschotelen. Kijkers kunnen er namelijk online een account aanmaken, dat ze al kijkend naar het reguliere tv-toestel kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld om clips te liken of over te slaan. Zodra iemand zo’n actie verricht schakelt de kabeldecoder ongemerkt over van tv-signaal naar gepersonaliseerde videostream. En op die laatste haakt SpotX in.

Voorts, zo vertelt managing Elwin Gastelaars van SpotX Benelux en Scandinavië, is DoubleClick niet GDPR-compliant en zijn systeem wel.

Foto: Counse (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond