Deel dit artikel
-

‘Retailers halen nog niet de maximale omzet uit mobiel’

Het aantal bezoeken aan webwinkels via smartphones is dit jaar met 54 procent gestegen en opzichte van vorig jaar. Dat blijkt uit gegevens van Adobe.

De omzet via smartphones is sinds 2015 met 89 procent gestegen en dit is aanzienlijk meer dan bij desktop en tablet met respectievelijk 8 en 10 procent groei.

Toch is de conversie van mobiel nog niet hoog genoeg om de afname in tablet- en desktop-gebruik te compenseren, zegt Adobe. Het bezoekersverkeer van tablets en desktops nam in deze periode met respectievelijk 8 en 7 procent af. De conversieratio bij desktops blijft 2,6 keer hoger dan bij smartphones.

Over het algemeen zijn desktops nog altijd goed voor 72 procent van de totale omzet en 58 procent van het bezoekersverkeer. Smartphones vertegenwoordigen 12 procent van de totale omzet en 27 procent van dat verkeer.

Het onderzoek van Adobe laat ook zien dat gebruikers nog altijd op barrières stuiten bij het bezoeken van mobiele webwinkels. Zij noemen het navigatiegemak (28 procent), de mogelijkheid om afbeeldingen op een groter scherm te bekijken (23 procent), en het gemak om betalingsgegevens in te voeren (17 procent) als belangrijkste redenen om te switchen van smartphone naar desktop om de aankopen af te ronden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond