Deel dit artikel
-

RetailSonar opent Nederlandse vestiging

Het Belgische technologiebedrijf RetailSonar stelt zijn tools op het gebied van geomarketing nu ook beschikbaar voor de Nederlandse retailmarkt. Met behulp van locatieplanning modules kan berekend worden waar winkels of kantoren het beste geopend kunnen worden om de totale omzet te maximaliseren.

RetailSonar, dat sinds 2011 vanuit Gent opereert, behoort volgens Deloitte tot de 50 snelst groeiende technologiebedrijven in België. CEO en oprichter van de scale-up Dieter Debels kan een groot aantal Belgische retailers en bedrijven tot zijn opdrachtgevers rekenen, waaronder alle supermarktketens.

Ook zaten daar al enkele Nederlandse opdrachtgevers bij, zoals Action, Intratuin, Decathlon en supermarktketen DEEN.

Sinds deze maand is er een kantoor in Nederland onder leiding van Walrick Smits. Hij adviseerde retailers jarenlang vanuit Spotta, een dochterbedrijf van PostNL.

Er zijn al wel ruime retaildata beschikbaar van aanbieders beschikbaar zoals Locatus om nauwkeurige voorspellende modellen te bouwen. Aan goede IT oplossingen die die data vertalen naar waardevolle inzichten ontbreekt het echter en daar ziet RetailSonar mogelijkheden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond