Deel dit artikel
-

Stevige groei voor VodafoneZiggo

De impact van corona op de resultaten van VodafoneZiggo is beperkt gebleven tot de laatste weken van het eerste kwartaal.

Voor het vierde achtereenvolgende kwartaal is de omzet gestegen, nu met 3 procent (naar 995 miljoen euro) in vergelijking met het eerste kwartaal van 2019. De nettowinst is ten opzichte van vorig jaar met 28 miljoen euro gestegen tot 74 miljoen.

Er kwamen 72.000 mobiele (postpaid) klanten, bij en 10.000 vaste internetklanten, een schril contrast met de resultaten van KPN, dat enorm veel breedbandklanten zag vertrekken. De groep telt 7,2 miljoen abonnees en heeft 5,1 miljoen sims uitstaan. Er waren 1,3 miljoen convergente huishoudens en 2,1 miljoen convergente simkaarten.

70 procent van de mobiele klanten en 41 procent van de vaste klanten nemen producten af van zowel Vodafone als Ziggo.

Vodafone heeft inmiddels in ruim de helft van Nederland 5G geactiveerd. Eind juli is dit netwerk beschikbaar in heel Nederland.

VodafoneZiggo voert overigens pittige onderhandelingen met Disney over het contract met FOX Sports, dat 31 juli afloopt. De kabelaar moet 100 miljoen euro per jaar gaan betalen voor verlenging, maar heeft daar niet veel zin in.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond