Deel dit artikel
-

KPN verloor in heel 2019 breedbandklanten

KPN verloor in 2019 het gehele jaar door breedbandklanten, mede vanwege het staken van de activiteiten van Telfort in mei 2019. Alleen al in vierde kwartaal verloor het bedrijf 23.000 abonnees, allemaal in het consumentensegment, waardoor het totale klantenbestand van KPN aan breedbandklanten uitkwam op 3,16 miljoen aan het einde van 2019.

De krimp vertraagde enigszins in het laatste kwartaal nadat KPN een nieuw multiplay-aanbod introduceerde. KPN verloor 31.000 klanten in het tweede 2019 en 25.000 klanten in het derde kwartaal.

VodafoneZiggo sloot 2019 relatief sterk af en groeide aan het einde van het jaar met 13.000 nieuwe abonnees. Daarmee komt het totale klantenbestand aan breedbandklanten uit op 3,36 miljoen aansluitingen. De zakelijke markt was verantwoordelijk voor het grootste deel van de groei. Ziggo richt zich op kleine bedrijven met vast-mobiele proposities samen met Vodafone.

T-Mobile liet in het vierde kwartaal de sterkste groei zien, aangewakkerd door de lancering van de ‘Uit en Thuis’-propositie in oktober. Het bedrijf groeide in het vierde kwartaal met 18.000 abonnees.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond