Deel dit artikel
-

Technologiebedrijf Usabilla voor 80 miljoen dollar naar SurveyMonkey

Het Nederlandse technologiebedrijf Usabilla is voor 80 miljoen dollar overgenomen door het Amerikaanse SurveyMonkey in contanten en aandelen. De overname zal naar verwachting in het tweede kwartaal van 2019 worden afgerond.

Het bereik van SurveyMonkey in 345.000 organisaties, de sterke merknaam en de verkoopexpertise van het bedrijf zullen zorgen voor groei in nieuwe markten en nieuwe industriesectoren’, zegt Marc van Agteren, CEO van Usabilla (foto). De producten sluiten verder goed aan, zonder al te veel overlap.

SurveyMonkey bestaat al sinds 1999 en is vooral bekend van het People Powered Platform voor ‘impactvolle inzichten in klanten, medewerkers en markten’. Het bedrijf telt 850 medewerkers en ruim 17,5 miljoen actieve gebruikers.

De techniek van Usabilla wordt in Nederland en door grote multinationals daarbuiten gebruikt om feedback te kunnen ontvangen van hun klanten. Dat varieert van reacties op hun sites tot apps en e-mails en de processen daar omheen. Daarmee verbeteren zij hun digitale kanalen en, waar mogelijk, verhogen ze de conversieratio’s.

De oplossingen van Usabilla worden gebruikt door ruim 450 grote organisaties in 35 landen, waaronder Philips, Lufthansa en Vodafone.

Usabilla is gevestigd in Amsterdam en telt ruim 130 medewerkers in Europa, de VS en Australië.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond