Transavia kiest voor TradeTracker

Transavia doet de affiliatie marketing sinds 1 juni jl. niet langer in-house. In plaats daarvan gaat de luchtvaartmaatschappij werken met het open managed platform van TradeTracker, dat is gekozen na een uitgebreid pitch-traject.

Volgens Transavia is de keuze om te outsourcen ‘strategisch’. TradeTracker gaat de huidige huidige publisher base optimaliseren en uitbreiden met honderden nieuwe publishers.

Transavia zegt desgevraagd dat affiliate partners een belangrijk kanaal zijn dat structureel bijdraagt aan de resultaten. Het zijn met name vliegtickets die op deze manier worden verkocht. De keuze van publishers die als verkoopkanaal worden ingezet wordt gemaakt door TradeTracker op basis van door Transavia gestelde voorwaarden, aldus een woordvoerder. “Het moet passen bij het merk Transavia en bijdragen aan onze doelstellingen.”

Transavia richt zich met affiliate marketing op de hele wereld, maar de focus ligt op Nederland en Frankrijk.

Bij de keuze voor TradeTracker gaven het transparante platform, de mogelijkheden om sales toe te wijzen aan meerdere publishers, de mate van ondersteuning die TradeTracker kan leveren en de grootte van het travel-netwerk de doorslag, aldus Transavia.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug