Deel dit artikel
-

Vodafone heeft nog steeds last van recessie

Vodafone Nederland heeft in het derde kwartaal van het boekjaar 2013/2014 een operationele omzet van 428 miljoen geboekt, een daling van 6,6 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig boekjaar. De recessie heeft nog steeds een belangrijke impact op het bestedingspatroon van klanten, zo laat het bedrijf weten.

De inkomsten van buiten de bundel verschuiven naar binnen de bundel, doordat veel klanten voor een grotere maandbundel met beter voorspelbare kosten kiezen. De mobiele binnenbundelomzet steeg met 4,3 procent, voornamelijk dankzij het succes van de zogenoemde RED-abonnementen. Het aantal aansluitingen (5,3 miljoen) bleef stabiel.

Internationaal deed het bedrijf het niet veel beter. De omzet daalde vooral als gevolg van de hevige concurrentie in Duitsland. De totale omzet daalde 4,3 procent naar 18 miljard dollar. De condities in Europa zijn ‘moeilijk’, aldus topman Vittorio Colao.

Het wordt een spannend jaar voor Vodafone. De Amerikaanse telecomreus AT&T heeft interesse in het bedrijf om zo de Europese 4G-markt te kunnen veroveren. Daarnaast voert Vodafone gesprekken met de Britse tv-aanbieder Sky om gezamenlijk diensten aan te bieden. Daarnaast lijkt Vodafone een bod te gaan uitbrengen op het Spaanse bedrijf Grupo Corporativo ONO SA.

De Nederlandse dochter investeert fors in zijn netwerk, in de komende drie jaar wordt 270 miljoen uitgegeven. Dat geld gebruikt Vodafone onder andere voor de uitrol van zijn netwerkinnovatieprogramma Fast Forward, waar de uitrol van het 4G-netwerk onderdeel van is. Eind december konden al zeshonderdduizend Vodafoneklanten gebruikmaken van het nieuwe netwerk.

Deel dit bericht

1 Reactie

Dorina Bittermann

Ze scoren met hun verkoopprocessen en klantenservice zeker niet op de zakelijke markt! Heb zelf slechte ervaring op gedaan.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond