Deel dit artikel
-

Voice wordt speerpunt van Thuiswinkel.org

Thuiswinkel.org heeft in samenwerking met de Customer Journey Experts en het Open Voice Network een Ronde Tafel met het thema Voice georganiseerd. De branchevereniging denkt dat voice een groot thema gaat worden.

Het Open Voice Network is een mondiaal leidende belangenclub die zich hard maakt voor standaarden en afspraken in het voice-kanaal. Volgens hun onderzoeken, in samenwerking met onder andere universiteiten MIT en Stanford, is het mogelijk dat we over tien jaar meer dan 60 procent van onze interacties met apparaten via de stem doen.

Samen met vertegenwoordigers van bedrijven als Achmea, bol.com, Schiphol, ING, ABN AMRO, PON en AH.nl zijn de kansen en uitdagingen van voice besproken. De conclusie was dat er nog wel veel obstakels op de weg liggen. Zo is er veel meer aandacht voor het Nederlands taalgebied nodig. Een ander groot gemis is het gebrek aan afspraken rondom data in dit nieuwe kanaal.

Ook data, privacy, level playing field, controle over de klantreis, identificatie en autorisatie verdienen aandacht.

Thuiswinkel.org heeft samen met haar partners besloten om het thema Voice verder te besturen, omdat deze potentiële disruptor ‘grote kansen en uitdagingen met zich mee brengt’. Een eerste stap is een whitepaper die binnenkort ter beschikking wordt gesteld.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond