Deel dit artikel
-

Waze lanceert gelokaliseerde reclamedienst

Navigatieapp Waze van Google neemt Waze Local officieel in gebruik na een publieke betaperiode van een jaar. Adverteerders kunnen contextueel relevante reclameposities inkopen op de landkaarten voor autobestuurders.

Ze kunnen daarbij kiezen uit drie soorten reclame in de app. De eerste kennen de vaste gebruikers al wel: een ballonnetje op de landkaart met het merkbeeld en locatie van het betreffende bedrijf. De tweede reclamepositie vindt zijn inspiratie bij Google Search, want adverteerders kunnen gesponsorde zoekresultaten kopen in Waze Search.

De derde positie is een gedeeltelijke overlay die enkel wordt getoond als het voertuig helemaal tot stilstand is gekomen.

De drie vormen:

Adverteerders kunnen aan de slag met een budget vanaf twee dollar. In het Waze-dashboard krijgen ze informatie over impressies, kliks en routeringen naar hun filiaal.

Deze reclameactiviteiten op Waze vinden plaats buiten de interface van Googles reclamediensten om. Het is niet duidelijk welke data en algoritmes de diensten met elkaar delen.

Waze claimt dat het honderd miljoen gebruikers heeft die de dienst gemiddeld elf uur per maand inzetten.

Foto: Frontiers Conferences (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond