Deel dit artikel
-

WhatsApp sommeert Nederlands bedrijf om te stoppen met klantcontact

De in Rotterdam gevestigde startup LiveChat Service moet stoppen met digitaal klantcontact via WhatsApp. In de kennisgeving wordt aangegeven dat de techniek van WhatsApp niet voor zakelijke diensten gebruikt mag worden.

Het is ook niet toegestaan om een aansluiting te creëren die door meerdere personen gebruikt kan worden als dienstverlening, zegt WhatsApp in een mail aan het bedrijf. Ook is het niet toegestaan om een vergoeding te vragen voor zo’n dienst.

Nick Blom van LiveChat Service zegt dat WhatsApp zeker niet is misbruikt. ‘Wij bieden bedrijven de mogelijkheid aan om het beantwoorden van hun inkomende WhatsApp berichten uit te besteden. Dit enkel als extra mogelijkheid om in gesprek te komen met potentiële klanten.’

Niettemin wordt per direct gestopt met het aanbieden van de dienst op WhatsApp. ‘Het is voor ons geen ingewikkelde beslissing. We willen geen rechtszaak met WhatsApp. Het verzorgen van LiveChat op websites is onze core business.’

Het is de tweede keer dat een Nederlandse startup wordt gesommeerd om te stoppen met diensten via WhatsApp. Het Utrechtse start-up Watermelon moest als gevolg hiervan vorig jaar zelfs het faillissement aanvragen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond