Deel dit artikel
-

Wish opent Europees kantoor in Amsterdam

De immens populaire shoppingapp Wish heeft zijn Europese kantoor in Amsterdam geopend. Met een lokale aanwezigheid wil het meer lokale verkopers kunnen aansluiten op zijn platform.

“Vorige week maandag kreeg ik de sleutel van ons kantoor in Wework in Amsterdam. Ik ben nu personeel aan het werven om de Europese activiteiten op te starten. Vermoedelijk hebben we eind dit jaar een eigen kantoor.” Hoofd Business Development Europe Sarah Hughes vindt tussen de sollicitatiegesprekken door tijd om enkele vragen te beantwoorden.

Ze zoekt sales- en accountmanagementmedewerkers en heeft nog enkele posities voor senior niveau beschikbaar. “Eind zomer zijn we met zes à zeven man, eind dit jaar met tien à vijftien.”

Het werk van het Europese kantoor in Amsterdam bestaat vooral uit het contacten van verkopers en hen aansluiten op het platform. “En hen helpen meer omzet via ons te genereren.”

Het grote verschil tussen winkelplatformen als AliExpress, Amazon en Zalando, zo legt de Britse uit, zit in demografie van de gebruikersgroep en in de shoppingapp zelf. “We hebben een jongere doelgroep, want spreken meer de millennials aan. Daarnaast is onze app niet ‘search based’ maar meer Instagram-stijl”, waarbij de gebruiker op ontdekkingstocht gaat door de aanbiedingen van dit moment.

Er is geen behoefte om in Europa binnenkort een promotiecampagne op te tuigen. “We zijn de nummer één in m-commerce in Europa en Amerika en hebben een gigantisch social bereik.” Het nieuwe kantoor zal zich met name richten op marketplace en marketing. Zaken als fulfillment en payments, waar concurrenten op deze markt wel in investeren, staan voorlopig nog niet op de agenda.

Het bedrijf verwerkt naar eigen zeggen een miljoen orders en heeft dagelijks vijf miljoen gebruikers. Iedere dag komen er 250.000 nieuwe geregistreerde gebruikers bij. Zestig procent van de gebruikers is vrouw. De app scoort goed bij shoppers met een lager inkomen, zo laten de statistieken zien.

Wish uit San Francisco haalde in zes investeringsronden 1,1 miljard dollar venture capital op. Onder meer bij DST Global, Founders Fund, IDG en GGC Capital.

Foto: Chris W (cc)

Dit bericht is 46 keer gedeeld

53 Reacties

JGM van Orselen

Ik wil wat terugsturen maar via de site kom ik niet achter het adres. Men kan de server niet vinden.
Hoe moet ik handelen.

Leuke E-winkel zijn jullie hoor.
Nu de boel een beetje makkelijker maken. Het niet makkelijk terug kunnen sturen doet oplichterij aan.
Ook is er iets aan de hand met de maten. Het zijn Chinese maten. Daar is niks mis mee maar
In Europa hebben wij borsten. Dat scheelt wel een of twee maten.

Vr. Groet,

Hanneke van Orselen

g.peeters

Telkens als ik inlog bij wish.com, kan ik mijn bestellingen niet zien; de antwoorden die wish geeft raken kant nog wal. Het is gewoon fout. Ik kan overigens 2 bestellingen wel zien; de andere ( minstens 10) niet. Wel komt er iedere dag iets binnen van wish.
Misschien kunt U er voor zorgen dat ze de zaken in orde maken.

frans boon - prive

Ik was ingelocht bij wisch en alles ging prima en betaalde met mijn creditcard via pay pal en mijn
bestelling met een klik alles ontvangen. Later ondek ik dat mijn mail gegevens niet klopten want
achter mijn mail fransboon.34@hotmail.com stond achter com nog wat letters en wilden dit met
een verwijzeging veranderen en lukt niets meer en als ik opnieuw wil inloggen is het antwoord deze
mail is al in gebruik. Ik vraag uw wat het beste kan doen om bij wish weer aankopen te doen. helaas
ben ik niet super met mijn mijn laptop omdat ik door een ongeluk niets meer kan met mijn rechterhand.hopenlijk kunt u mij de oplossing geven.
met vriendelijke groeten, FRANS BOON.

Fenny Heye

Ik heb 5-9-2017 een bh besteld bij wish en ik heb betaald met ideal.Hij is wel van mijn bankrekening afgeschreven.Ik kreeg tijdens de betaling van ideal dat er iets mis was gegaan.maar de bestelde BH staat bij wish niet onder mijn bestellingen .Hoe krijg ik nu mijn geld terug op mijn bankrekening nummer?

Groeten Fenny.

José Zueco

niets anders dan goede ervaringen met Wish, duurt soms lang maar je krijgt het altijd.

g.ijzerman - 1940

Ik heb een horloge besteld en 15 euro overgemaakt. Meteen gaf de computer aan: Uitverkocht.
Het is nu enkele weken geleden maar er geen geld teruggestort. Wat nu?

Ruud Dik

Ik heb op 25 mei een groot aantal dingen besteld maar nog nooit iets binnen gekregen.
wie verzorgd de distrubutie

ruud dik

ik heb 25 mei een aantal zaken besteld maar nog nooit iets binnen gekregen.
wie verzorgd de distrubutie

H J ten Brake

Ik heb 0p 8aug 2017 verschillende zaken gekocht bij wish waaronder 2 paar schoenen, 0p o8-o8-2017 is het totale bedrag van mijn creditcard afgeschreven Tot mijn grote verbazing zijn er 6 paar schoenen afgeschreven welke ik op 9 aug 4 paar retour heb gezonden volgens hun bijgaande adressering naar een adres in luxenburg op mijn vraag omtrent het hoe of waarom melde wish mij dat ik tot 10-09 -2017 moest wachten voordat men de levering kon afronden en het bedrag aan mij konden retourneren Op 15 september nogmaals geschreven aan wish waar op ik een mail kreeg op mijn vrouw haar mobile telefoon waar zij niets wijzer van is geworden Ik zal dus maar enkel dagen wachten of het geld op mijn rekening word gestort of andere maatregelen moet nemen.H.j.ten Braka

T.Fortgens - privat

Heb bestelling in winkelwagen betaald zelfs 2 x 40 euro afgeschreven 1 is teruggeboekt,probleem winkelwagen staat er nog steeds en geen order bevestiging ontvangen zit wat fout bij het afrekenen in de website,had daarvoor nooit problemen gehad,nu tig keer emails gestuurd steeds zelfde opmerking terug,wanneer checken jullie is deze klachten nu haak ik als klant van Whish af?

Yvette Oostwoud - 1943

Ik heb 5 artikelen besteld en inmiddels 3 niet door mij bestelde zaken binnen gekregen zonder pakbon en een adres om de kleding te retourneren . Verschrikkelijk irritant!!!!!
Nooit zal ik meer iets bij Whish bestellen, gekkenhuis.

T.Fortgens

Heb vaak bij Whish besteld nooit problemen,kleding moet je daar niet kopen vanwege de maten, sommige pakjes zijn wel wekenlang onderweg maar heeft te maken uit welk deel van china het moet komen,jammer dat hun helpdesk bagger is, als je klacht per email stuurt krijg je telkens zelfde antwoord retour, en telefoon nummer in usa werkt wel daar moet je dus twee nullen voor zetten om in contact te komen! Verder wacht ik het nu maar af want het heeft geen zin weer een email te sturen want krijg je weer zelfde niets zeggende antwoord?

T.Fortgens

Wat er fout gaat is dat winkelwagen en Apps voor problemen zorgen met afrekenen,veel mensen zitten op hun laptop bestellen dingen gaan afrekenen en dan kunnen er dingen fout gaan is mijn ervaring,vroeger nooit problemen met afrekenen kreeg daarna order bevestiging dat gaat nu vaak fout?

T de Vries

Ik heb twee horloges besteld vervolgens €68 afgeschreven van mijn rekening. Geen orderbevestiging ontvangen en ook geen horloges dit is twee maanden geleden ben er een beetje klaar mee.

willem staalheuver

ik heb op 25-9-2017 wat bestelt en ook betaald maar er staat niks bij mijn bestelgeschiedenis.
Hoe krijg ik mijn geld terug of wordt mijn bestelling alsnog uitgevoerd.

Rolf Lindenberg

ik heb gisteravond een bestelling gedaan en betaald maar er wordt gezegt oeps er is wat fout gegaan maar ik heb wel betaald( 37.55)

graag uw oplossing

R.A.Lindenberg

Karin Nevelsteen

Kan je als ondernemer bij Wish kopen?Hoe gebeurt de facturatie?Er moet wel btw verlegd worden.

T.Fortgens

wanneer gaat Whish Amsterdam open want klanten lopen op deze manier weg wanneer worden de zaken nu eens serieus afgehandeld en niet een emailtje over of ik slecht of goed geholpen ben?
Uiteraard SLECHT dat Whish nog steeds niet in staat is mijn winkelwagen waarin ik 3 producten heb staan en betaald omzet naar order en daar bevestiging van per email stuurt,winkelwagen staat er nog steeds en de bedragen veranderen elke dag, benieuwd of er nu eindelijk eens een oplossing komt?

Dinesh

Ik heb op 23-9-2017 een bestelling gedaan €76.30 maar het staat niet in mijn Bestelgeschiedenis maar het is wel van me rekening afgegaan hoe zit dat nou krijg ik als nog die bestelling of krijg ik m’n geld terug

Reageer z.s.m ik lees dat andere klanten het zelfde probleem ook hebben los het op of stop met je werk

coby

ik heb een telefoonhoesje besteld wel betaald maar niet in de bestelgeschiedenis,
Krijg ik hem dan toch toe gestuurd

T.Fortgens

Helaas is WHISH niet in staat problemen op te lossen,als je email verstuurd aan support krijg je niets zeggende antwoorden terug, stuur je nogmaals een mail zelfde antwoord,tel nummer moet je 00 voorzetten wil je kontakt hebben maar er gebeurt niets ,was altijd goede klant en spullen waren oke,maar nu ga ik toch naar andere chinese webshop er zijn er tientallen bij WHISH bestel ik nooit meer! Jammer want ze hebben leuke dingen! Mensen die artikel betaald hebben en geen order bevestiging nee je zult je spullen niet ontvangen,maak foto van je betaling en stuur die met klacht naar Whish!

Erica Ooijens - Mw.

ik heb afgelopen vrijdag een raamsticker voor kerst en een clutch portomonee besteld , en betaald het is ook afgeschreven . maar kan de bestelling nergens meer vinden !!!!

hicham nouari

Beste wish,

ik heb iets besteld via wish in mand oktober,maar ik heb nog niets kunnen ontvangen , geen mails van bevestiging of zo!
Dat gaat om naam: hicham nouari
Adress: ondiep 9 , 3552EA utrecht

bedankt

sybilla

ik heb voor 47,00 willen bestellen allemaal in een koop,maar moet 45,00 verzendkosten betalen ,dit is toch niet normaal ,ik verwacht hier natuurlijk een antwoord op gr sm hellegers

grietje pol - Please Specify...geen

ik heb enkellaarsjes gekocht maar ze zijn te klein en te smal, voor mijn steunzolen. Had ze al een maat groter besteld. Graag wil ik ze retour zenden. maar naar welk adres? en wanneer krijg ik dan mijn 22.00 euro terug gestort op mijn rekening.
Ik heb bericht gehad van Karna dat jullie het terug zullen storten . maar geen adres waar naar retour zenden.

Harry

Leuk een wish kantoor in Amsterdam en meteen wordt het betalen met Paypal uitgeschakeld en kan er alleen betaald worden met ideal of klarna .
Wish is mij als goede klant kwijt ik stel meer prijs op mn privacy dan op jullie producten en aangezien dat de nieuwe betalings methodes mij geen enkele privacy geven over mijn inkopen.
Wat is het volgende wish ? een verzamelprijs samenstelling voor diverse kleine inkopen en vervolgens een naheffing van de belasting omdat het totaal meer dan 22 euro was in een maand ? .
Veel succes met jullie beslissing en ik zou zeggen google ffe wish paypal zo te zien rennen er een hoop klanten de deur uit 🙂

Mahmood

Ik heb 2 petten besteld en meteen betaald , maar 1 pet ontvangen!

Wanneer Krijg ik mijn geld terug ?

p friets

Beste mensen
Welke maat moet ik ingeven als ik b.v. een jas wil bestellen bij wish.
Mijn Nederlandse maat is b.v. 42

Jan Smit - nvt

Mijn bestelde artikelen zijn altijd geleverd en de betalingen zijn altijd correct afgehandeld.

Alleen de artikelen duurde soms lang voor dat ik ze had?
En sommige artikelen had ik al in mijn bezit , en kreeg dan de mededeling dat ze nog onderweg waren?
Dus ik hoop dat ze de communicatie beter gaan regelen.
Voorlopig even niets te bestellen en wacht af op een beter verloop.

harmsen - wish

Heb 3 rekeningen ontvangen van Klarna zoveel heb ik nooit besteld en wat ik heb besteld heb ik verschillende artikelen niet ontvangen

John Rozie

Heb al 2x geprobeerd om een artikel terug te sturen omdat ik het verkeerde heb besteld.
Nog steeds geen reactie gehad van Wish, kan ook nergens een adres of iets vinden waar ik het terug kan sturen.
Erg frustrerend 😞

Sanmie

Hallo
Ik heb gisteren een bestelling gedaan
Hij staat niet in mijn bestelgeschiedenis maar het is wel alvast mijn rekening gehaald.
Wordt het dan nog wel opgestuurd of krijg ik mijn geld terug.

Gr sammie

joey - Heer

Goedemorgen ,
ik heb vrijdag 26 jan 2018 een bestelling geplaatst , de bestelling blijft in mijn winkelwagen staan het bedrag is al van mijn rekening afgeschreven ik heb ook geen bevestiging gehad .
wat moet ik nu doen ??
word het geld terug gestort ??

groet Joey

SdeR1984

Ik heb zelf al regelmatig producten besteld en voor de zekerheid betaal ik altijd pas achteraf als ik de producten ontvangen heb. Dat gaat heel simpel met Klarna. Nooit een probleem dat ik het product niet ontvangen heb en al wel heb betaald. Het duurt overigens vaak wel een paar weken voordat dingen binnen komen maar daar stel je je van te voren op in. En meer dan € 20,- zou ik zelf nooit vooruit betalen als ik niet eerder ervaringen met een bedrijf gehad heb.

will

ik heb bh besteld maar staat niet op de bestellijst maar wel afgeschreven van rekening krijg nu steeds emails van er staat een bestelling in het winkelwagentje. zo te zien ben ik niet de enigste zijn jullie nou wel te vertrouwen en hoe zit het met mijn geld ik wil graag antwoord anders neem ik maatregelen en graag in het nederlands andere talen begrijp ik niet

groetjes will

Lucas Thijssen - prive

Tot heden geen problemen gehad met betalingen. Wel met de maten van kleding. Helaas.
Betalingen altijd achteraf als de bestelling(en) binnen zijn. Bevalt me prima.
Groet Lucas.

S. Prins

Kan al een aantal dagen mijn bestellingen niet meer inzien bij wish kom ook niet meer op de helpdesk !!! En zo nog een aantal dingen. Heb nog een x aantal dingen in bestelling. Wat is er aan de hand met de wish app ???

Mvg. S. Prins

JohnRozie

Waarom krijgen we van Wish geen adres om een artikel retour te zenden.
Allemaal erg vreem dat er op de helpdesk niet gereageerd wordt.
Misschien moet een Radar of zoiets maar eens gevraagd worden om dit te onderzoeken.
Vr.gr. John Rozie

Jennie

Net een bestelling gedaan en betaald via Ideal. Kreeg de melding oeps er is iets foutgegaan. Alles zit nog in mn winkelwagen maar het geld is wel van mn rekening afgehaald

Wolter Hof - Wh-Sign

Wij hebben afgelopen week een camerasysteem besteld bij Wish.
Binnen 4 dagen geleverd, en van goede kwaliteit.

Helaas na 4 dagen ging dit set in staking.
Bericht gestuurd naar Wish, en binnen een half uur reactie dat het ze spijt, en dat er een terugstorting zal plaatsvinden, dit zou 7 tot 14 dagen tijd kosten.
Tot mijn stomme verbazing was de terugstorting er al in 24uur.

Natuurlijk hebben we ook meteen weer een nieuwe set besteld, want ja dit kan toch een toevalstreffer zijn.

Ik bestel al vele jaren bij Wish, en altijd mijn mijn producten ontvangen.
de ene keer wat sneller dan de andere,maar ja, dat ligt natuurlijk ook aan het land van herkomst en de toeleverancier.
Nog nooit geen problemen gehad, dit was de eerste keer.
En als je dan ziet hoe een probleempje afgehandeld word.
in 1 woord TOP.

Mvg.
Wolter Hof

Le

Hoi hoi gn, heeft iemand een tel nr van wish, want word steeds gekker met ze niet serieus meer jammer.moet steeds betalen van niet verzonden spullen en dan komen dreigen

ad van limpt - 1943

Waarom kan Niet ik betalen met ideal ?????/
Heb het al verschillende pogingen gewaagd

Norbert Slenters

Je kan iets bestellen en betalen ….. alleen de artikelen blijven in je winkelmand. Geld wordt wel afgeschreven en de helpdesk reageert niet op vragen voor de refund, Zeer slechte organisatie.
Geen contactgegevens in Nederland.
Absoluut niets kopen of je wilt graag van je geld af.
ben nu zo ver om juridische hulp in te gaan schakelen.
En mocht je toevallig toch iets kopen: Gebruik geen ideal en alleen creditcard. Ben je tenminste verzekerd.

Fam .de Zwart

Vandaag een bestelling van 10 producten gedaan. Aan het eind van de betaling kreeg ik een error. Producten bleven in het winkelmandje staan….het bedrag werd wel van onze bankrekening afgeschreven 🙁 dus zoeken naar en emailadres…….na het zoeken heb ik heel wat lui gevonden die het zelfde hebben meegemaakt 🙁 Kan lang duren voor het geld terug komt na herhaaldelijk blijven vragen. Zal mij benieuwen hoe het voor ons afloopt. Na het lezen van negatieve berichten heb ik er een hard hoofd in. Hopelijk gaat het in de toekomst beter.

Iris

hoe kom ik van jullie opdringerige verzoeken af om jullie wish app te installeren op mijn mobiele telefoon, ik word er doodmoe van het tig keer per dag weg te klikken/vegen

Harrie

Ik heb een bakamer kraan gekocht, maar deze is op Chineese maten gemaakt, ik wil deze terug sturen, maar dat word zo moeilijk gemaakt dat ik in staat ben het er maar bij te laten zitten. Volgens mij voelt dit aan als oplichterij. Volgens Wish kom hoe als klant nooit in moeilijkheden. Dat is logies als het zo moeilijk word gemaakt iets terug te sturen en je geld terug te krijgen. Het valt mij zwaar tegen.

Heidi

Het product kan niet terug opgestuurd worden. In plaats van te zeuren, kunnen jullie beter de informatie lezen die op de website staat met betrekking tot een terugbetaling van het product. Alles staat duidelijk uitgelegd. Maak er gebruik van. De terugbetaling gebeurt in enkele uren en het product mag je houden.

Mirian

Bestelling van 43,- en ong 15,- zijn wel afgeschreven maar niet in de bestelgeschiedenis gekomen, al maanden contact met wish, maar word steeds aan het lijntje gehouden en doorverwezen met mededeling dat klarna of mijn bank het geld hebben en terug storten, beide geven aan dat het geld bij wish is maar krijg het niet terug, weg geld en geen producten, oplichters

M

Gezien jullie niet lezen nogmaals de uitleg dat ik zoals duidelijk vermeld staat de maten heb opgemeten en zelfs 5 keer groter heb besteld! Idem met de schoenen! Jullie moeten eens zorgen dat de maten kloppen en dat we het kunnen terugsturen! Zelfs de kleuren kloppen niet! Wat door jullie zilver genoemd wordt is geen zilver en zat ik onder de uitslag! Daar heb ik ook een foto van verstuurd! Geen reactie! Sieraden zijn geen zilver zoals jullie beweren en maten verschillen per winkel, ook zo raar. Heb van 1 shirt 2xl besteld was te klein,4xl te klein, 5xl ook besteld ook te klein terwijl ik maat L heb. Ben flauw van het meestal lange wachten en dat een kind het dan amper past met die Chinese maten! En dan word ik beperkt en krijg ik mijn geld niet terug terwijl ik drie dezelfde items heb besteld in verschillende maten tot aan de grootste toe en die is nog te klein! Vorig jaar damesschoenen gekocht hartstikke lang wachten, te klein, maat groter ook te klein geen grotere maat meer te krijgen! Herenmaat besteld opgemeten zoals op de foto stond 26,5 cm klopte precies met mijn Adidas gympen. Was volgens de tabel maat 43 die besteld weer lang wachten zijn ze te groot terwijl ik het heb opgemeten! Nog geen schoenen! En ga zo maar door! Zogenaamd langhoudende lippenstift is er zo af! Zorg er zelf eens voor dat de informatie klopt! De kledingwijzers kloppen ook niet! Dan zie je mooi zeeblauw krijg je het thuis klopt en uiteraard de maat niet maar schijnt de blouse door en is niet de kleur als jullie laten zien! En zo kan ik nog wel door gaan! Kattenmand driehoek past net een kitten in, ik heb geen kittens maar vijf katten van minimaal 5 kilo en die passen er niet in! Alles naar de kringloop gedaan en bedankt! Zet de goede maten en kleuren op de site dan hoef ik mijn geld niet terug te vragen!

M

Bevestigingslink werkt niet dus ik kan mijn mailadres niet bevestigen!!!

Sabina

Zo heb ik regelmatig wat besteld bij wish, het een is idd beter dan het andere en de kwaliteit is niet altijd goed. De maten kloppen niet altijd en hier moet je rekening mee houden. Zo heb ik wel een aantal producten gekregen die het niet deden of waren kapot. Hier netjes een foto van gemaakt en geld terug gekregen. Het product hoefde nooit terug gestuurd te worden. Ik kon er ook niks mee dus kon ik het zelf weggooien, Kom ik er laatst achter dat ik op een lijst sta van mensen die misbruik maken van de geld teruggave en dat ik niet meer kleding mag ruilen of mijn geld terug mag vragen totdat ik weer een aantal keer geen geld heb terug gevraagd. Schandalig!!!! Hoeveel ik wel niet besteld heb daar en gewoon betaald ook!!! Nu zomaar mij beschuldigen van het misbruik maken.,,, ik wacht nu nog op een aantal spullen, (als deze niet goed zijn dan mag ik ze niet eens ruilen) zodra deze binnen zijn dan koop ik er niks meer. Volgens mij mag dit niet eens maar nergens kan ik ze een bericht sturen. Iemand ook zoiets meegemaakt?

JH Smit - Smit

Ja klopt dit bedrijf weet miet wat ze doen

Ik koop er al lang geen spullen meer.

Ze kunnen de bout waggelen. 😁

Mw Rodenburg

De afgelopen maand Is er geld afgeschreven via mijn creditcard.
Maar We hebben niets besteld.
In het verleden wel eens wat besteld maar de helft van de bestelling klopte niet. Kan ook geen adres vinden om het terug te sturen
Ik kom ook niet achter het mail adres van deze firma. Broberen nu mijn geld terug te vorderen via de creditcard maatschappij.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond