Deel dit artikel
-

WPP opent mondiaal activatiebureau

‘s Wereld grootste reclamebureau WPP voegt de activiteiten van een aantal labels samen om een wereldwijd opererend activatiebureau te openen.

Daarmee wil het beter aansluiten op de wensen van retailers om actief in te spelen op de veranderde behoefte van consumenten en bijbehorend mediagebruik.

De deelexpertise van de bureaus G2,Grey Group, OgilvyAction, Ogilvy & mather en JWTAction worden samengevoegd onder het nieuwe label Geometry Global. Vierduizend man in 56 landen met kennis van activatiecampagnes gaat zich voor de fysieke, digitale en mobiele retail richten op het ‘activeren van consumenten’. Dat houdt zoveel in, dat ze campagnes gaan maken om consumenten via alle kanalen aan te zetten om ‘iets te gaan doen’.

De hoofdkantoren van Geometry Global zitten in Londen en New York.

WPP liet afgelopen voorjaar weten dat het honderden miljoenen euro’s over heeft voor overnames in het digitale domein. Het is niet duidelijk welke expertise aan het nieuwe label ontbreekt dat met overnames kan worden aangevuld.

Foto: bgabe93 (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond