Deel dit artikel
-

WPP verkoopt deel Kantar aan Bain Capital

Reclamegroep WPP verkoopt een groot deel van zijn belang in Kantar, namelijk zestig procent, aan Bain Capital. Met de transactie zou 3,1 miljard dollar zijn gemoeid.

WPP maakte vorig jaar oktober al bekend dat het een externe investeerde zocht voor het dochterbedrijf dat zich specialiseert in marketingdata, inzichten en advies. Ook CVC, Apollo en Platinum hadden interesse.

Na het vertrek van CEO Martin Sorrell, is WPP bezig met een heroriëntatie. De groep heeft moeite met de transitie van tv en outdoor naar digitale marketing. De belangrijkste reden voor de verkoop is de schuldenlast die WPP wil terugbrengen.

Kantar zette vorig jaar 3,2 miljard dollar om en maakt winst. Belangrijke concurrenten zijn Nielsen en comScore.

Omdat WPP een deel zelf behoudt, blijven beide bedrijven samenwerken.

Foto Shutterstock

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond