Deel dit artikel
-

YouTube Shorts passeert 50 miljard dagelijkse impressies

YouTube Shorts, vergelijkbaar met TikTok, heeft de 50 miljard dagelijkse impressies overschreden. Het bedrijf rapporteerde eerder 30 miljard dagelijkse weergaven.

Toegegeven: dat haalt het niet bij Instagram en Facebook. Meta zei eerder dat Reels op beide platforms 140 miljard dagelijkse weergaven wist te genereren.

In november rolde het bedrijf Shorts ook uit op tv. TikTok had een vergelijkbare poging gedaan om zijn app in 2021 beschikbaar te maken voor meerdere platforms met een groot scherm, waaronder Amazon Fire TV, Android TV en bepaalde LG- en Samsung smart-tv’s.

Vorig jaar vertelde YouTube dat 1,5 miljard ingelogde gebruikers elke maand shorts kijken.

Op 1 februari startte YouTube een nieuw programma om advertentie-inkomsten te delen met Shorts-videomakers. Dat zou meer makers moeten stimuleren om originele inhoud voor het platform te ontwikkelen. Afgelopen november begon het videoplatform ook met het testen van winkel- en affiliate marketingfuncties voor Shorts.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond