Deel dit artikel
-

Zakelijke reclame KPN vooral gericht op tv

Bijna 65 procent van de zakelijke mediabestedingen van KPN ging in het eerste kwartaal naar tv, de rest ging zitten in radioreclame. Ziggo stopte ook een fors bedrag in radio, maar had daarnaast meer focus op buitenreclame. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper.

KPN heeft in het eerste kwartaal van 2018 zakelijke above the line (ATL) bestedingen (gericht op de massa) gedaan van ongeveer 3,4 miljoen euro. Ziggo volgt met 1,6 miljoen euro.

De andere telecommers zaten daar ver onder: T-Mobile met ongeveer 818.000 euro en Tele2 met 557.000 euro.

In de consumentenmarkt was T-Mobile juist koploper met mediabesteding van 12,4 miljoen euro, gevolgd door Ziggo en Tele2 met allebei ruim 7 miljoen euro. KPN gaf 5,6 miljoen euro uit aan ATL-consumentenreclame.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond