Deel dit artikel
-

Zeeuws toeristisch boekingsplatform Allyourz van start

Een gat in de markt, dat is wat Allyourz wil bedienen. Bezoekers van het toeristische platform kunnen er hun verblijf maar ook activiteiten boeken. Directeur Adjan Kodde kan bogen op jaren kennis en ervaring.

Een provinciale VVV kent Zeeland sinds 2020 niet meer. De miljoenen toeristen uit België, Duitsland en Noord-Frankrijk die jaarlijks naar de zuidelijke provincie trekken, moeten dus zelf maar uitzoeken waar ze hun vertier en culturele dorst kunnen lessen. Althans, als ze Allyourz niet kennen. De site ging in de afgelopen dagen in bèta online.

“Er is vanuit gemeenten en lokale ondernemers vraag ontstaan hoe ze moeten omgaan met informatie over toerisme en vindbaarheid”, legt Adjan Kodde van het Middelburgse bedrijf uit. “Daarom gaan we van start met een platform waar veel content op staat over zaken die in Zeeland zijn te zien en beleven. Bovendien is het mogelijk om plaats te reserveren in hotels, parken en particuliere woningen.”

Het Zeeuwse toerisme is specifiek in het feit dat het wordt bediend door veel relatief kleine familiebedrijven. Goede dienstverlening vergt digitale investeringen die kleine ondernemers zelf niet kunnen doen. “Daarom ontwikkelen we een platform.” Dat richt zich op het beleveren van de ondernemers, het verblijf voor de toerist en de digitale relatie tussen die twee.

Het grootste werk aan het platform bestaat uit het integreren van de ongeveer dertig afzonderlijke reserveringssystemen voor verblijf. Die zijn ooit ontwikkeld om op zichzelf te functioneren, elk met hun eigen karakteristieken. Allyourz moet toegang krijgen tot die systemen en een werkende brug naar zijn eigen engine bouwen. “Aan de voorkant kun je als bezoeker filteren op regio/eiland, bestemming, straal, thema en seizoen.”

Ondernemers die helemaal geen eigen IT hebben, kunnen snel na de livegang met de hand hun verhuurobjecten plaatsen en beheren. Rond die tijd kunnen ook organisatoren van lokale activiteiten hun aanbod invoeren. Denk aan zaken als een cursus fotografie, workshop suppen, een stadswandeling Middelburg of babbelaars maken. De ondernemers zelf geven de beschikbaarheid en prijzen op in het portal.

De behoefte aan een dienst als de zijne zal met de tijd alleen maar groeien, meent Kodde. “De meeste bestemmingen in Zeeland zijn te klein om de gast van vandaag meer dan twee tot drie dagen te boeien.” Buiten de vakanties zijn ze gewend op internet hun opties te verkennen, dus dat doen ze ook op vakantie. Zonder moeite hoppen ze van het ene naar het andere eiland en van auto naar elektrische fiets. Hoe makkelijker ze dat kunnen boeken, hoe beter de gast zich bediend voelt.

De interface van het boekingsplatform is ingericht vanuit het perspectief van de gebruiker. “Dus niet of er wifi is of of je hond mee mag. Reizigers kiezen eerder voor zaken als loopafstand tot het strand en de vraag of er restaurants in de buurt zijn. Een ingebouwde aanbevelingsmachine zal ook tonen of en welke zaken bij elkaar horen.” Wie naar de Deltawerken gaat, gaat daarna vaak naar de pannekoekenmolen in Burgh-Haamstede. “Ook uniek: we gaan met meerdere fotosets per locatie werken. Een zomervakantie met een gezin ziet er nu eenmaal anders uit dan een romantisch weekendje weg in de herfst.”

In de aanloop naar de lancering besprak de ondernemer zijn plannen met ondernemers in Zeeland. Veertien van hen maakten ook gebruikt van de mogelijkheid om in het idee te investeren. Onder hen bijvoorbeeld Roompot Vakanties en een aantal partijen die één of meerdere hotels en vakantieparken bezitten. Zij verkleinen zo hun afhankelijkheid van toch al slecht renderende systemen als Booking.com.

Nieuw is Adjan Kodde niet in de internet- en reiswereld. In 2001 richtte hij Mirabeau op. Dat groeide uit tot een leidend internetbureau dat leverancier werd van strategische belang voor nationale en internationale bedrijven. Met advies en bouwwerk hielp het bijvoorbeeld KLM het werkterrein verbreden van overwegend zakelijk naar de leisuremarkt. Transavia werd daarna omgebouwd van een chartermaatschappij naar lijndienst met internet in het hart van de dienstverlening.

Foto: Sebastian We (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

Aleks

Wat een flop. Het lijkt wel een website uit de hoogtijdagen van de Internethype. De site werkt niet, mist veel content en werkt matig. Het heeft barstensvol usabilityproblemen, vast niet getest voor de lancering. Wel merkwaardig voor iemand die Mirabeau heeft opgericht. Een klein voorbeeld, als je zoekt op een hotel in Goes, krijg je na lang wachten 0 resultaten en geen enkele mogelijkheid om verder te zoeken.

Adjan - allyourz

Hoi Aleks, dank voor je feedback. Zoals gemeld betreft het de beta-release, we zijn het aanbod momenteel aan het onboarden en inderdaad nog issues aan het oplossen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond