Deel dit artikel
-

Zoekmachine Ecosia houdt Nederlandse reclamecampagne

De milieuvriendelijke, internationale zoekmachine Ecosia houdt zijn eerste internationale reclamecampagne. Sinds kort draait deze in Nederland, Duitsland, Frankrijk en het VK.

Het betreft een out of home-campagne en een reeks commercials op televisie. Daarmee wil Ecosia zich met name ontwikkelen als een merknaam. Als een alternatieve, groene bestemming voor Google.

De Duitse zoekmachine is gebaseerd op Bing-technologie, anonimiseert gebruikersgegevens en gebruikt de advertentie-inkomsten om bomen te planten in projecten over de hele wereld. Het bedrijf publiceert elke maand zijn financiële resultaten.

De campagne is ontwikkeld met JCDecauxs Nurture Programme. Dat helpt start-ups en scale-ups met het opbouwen van hun merkperceptie. In het VK werkt men met Sky Media. De outdooruitingen zijn te zien op 3.700 billboards in twaalf steden. In Nederland zijn dat Amsterdam en Rotterdam. Andere steden zijn: Berlijn, Hamburg,Keulen, Parijs, Lyon, Bordeaux, Marseille, London, Manchester en Edinburgh.

De tv-commercial is gemaakt door studenten van de filmacademdie in Baden-Wuerttemberg.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Foto: Takayuki Miki (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

Sjoerd

Een groene zoekmachine .. gebaseerd op Bing-technologie. Succes!

Erwin Boogert

Sjoerd, verklaar je nader alsjeblieft.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond