Amazon meer pay to play. En nu?
Door het enorme aanbod op Amazon is de concurrentie groot en ben je als externe verkoper steeds meer aangewezen op advertenties. Of kan het anders?
Marketingbureau Quartile analyseerde ruim een miljoen bestellingen op Amazon en signaleert een duidelijke groei in het aantal gesponsorde plaatsingen, met een toename aan productweergaven als gevolg. Gesponsorde plaatsingen leiden bovendien vaker tot een aankoop. Het aantal bestellingen dat door advertenties werd gegenereerd steeg met 54 procent ten opzichte van een jaar eerder. Amazon transformeert dan ook steeds meer tot een ‘Pay to Play’-platform. En dus moet je geld investeren om als gelijkwaardige speler mee te kunnen doen in jouw markt. Hoe meer je uitgeeft, hoe zichtbaarder je bent.
Je wilt magazine content lezen. Log in of meld je aan voor Emerce Premium!
- Krijg toegang tot Premium content
- Gratis tickets voor E-commerce Live! en Digital Marketing Live!
- Ontvang de print-specials EGUIDE en Emerce 100
Heb je al een Emerce Account?