-

Marketingmail vaak slordig

Minder dan 25 procent van alle marketingmails is interessant genoeg om te openen, vinden Amerikaanse mailgebruikers. Personalisatie wordt gezien als de heilige graal om dit op te lossen. Toch staat een gebrek aan personalisatie pas op nummer acht in de top tien van mailergernissen.

Dit blijkt uit de Adobe Email Survey 2016.

Top vijf mailergernissen

Marketeers kunnen wel een quick win bereiken met een lagere mailfrequentie, goed geschreven berichten, juiste data en het voorkomen dat ontvangers informatie krijgen over een product dat zij reeds gekocht hebben. Samen met een slecht design van de mails vormen deze punten namelijk de top vijf van mailergernissen.

Liever marketingmail dan direct mail

Ondanks ergernissen staan consumenten niet onwelwillend tegenover marketingmails. Sterker nog, het is nog steeds dé manier waarop consumenten van een merk willen horen (49 procent). Op de tweede plaats gevolgd door direct mail (22 procent).

De top vijf van communicatiemethoden wordt volgemaakt door een mobiele app van het merk (9 procent), social media-kanalen (8 procent) en sms’en (7 procent). Mail gaat dus veruit aan kop, alhoewel de liefde voor deze vorm van marketingcommunicatie in een jaar tijd wel flink afnam: van 58 naar 49 procent.

Meer en meer mail

Dat is opvallend want het gebruik van e-mail neemt juist flink toe. Hoe dat komt? Door de toename van het aantal smartphones. 84 procent zegt regelmatig zijn mail te checken via de smartphone, terwijl 72 procent van de ondervraagde Amerikanen dat op de desktop of laptop zegt te doen.

Het mailgebruik van Amerikanen groeide in een jaar tijd met maar liefst 17 procent. Werknemers spenderen gemiddeld 7,4 uur per weekdag aan e-mail, waarvan 4 uur werkgerelateerd is en 3,3 uur om persoonlijke mail gaat. Kortom, er heerst een always on-mailcultuur.

*) Een deel van dit artikel werd eerder gepubliceerd in het decembernummer van Emerce magazine (#154).

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond