De toekomst van apothekers: meer (digitale) zorg en dienstverlening

Meer (digitale) zorg voor de patiënt door een nieuwe toekomstvisie: zo ging dat bij Service Apotheek.

Service Apotheek, een franchise van bijna 500 apothekers, vroeg strategisch digitaal design bureau Fabrique om samen een toekomstvisie te ontwikkelen. Dat gaat verder dan ‘digitaal’ alleen: het woord ‘service’ moet in alle facetten van de apothekenfranchise weer centraal gaan staan. Apotheken hebben te maken met een toename van het aantal chronische patiënten, meer mantelzorgers, een groei van het aantal online medicijnaanbieders en minder mensen ‘in de winkelstraten’.

In deze webcast hoor je meer over die toekomstvisie en de ontwikkeling van een servicegerichte app. Jeroen van Erp (Innovatie Strateeg en mede-oprichter van Fabrique) en Sasja van Besouw (Senior Interaction Designer bij Fabrique) vertellen op welke maatschappelijke tendensen Service Apotheek een antwoord moest formuleren. Wat waren de wensen van de apothekers en hun belangrijkste klanten? Hoe verliep het testen, hoe was de afstemming met chronische patiënten? Liep het ontwikkelteam tegen dezelfde obstakels op als andere zorginstellingen of werkte dat anders bij een private organisatie?


Sprekers
: Sasja van Besouw (UX Designer Fabrique) & Jeroen van Erp (Partner/strateeg Fabrique)

Collection: Emerce Health 2021

Host: Krijn Schuurman



Gerelateerde artikelen