Marketing automation: een toekomstbestendige strategie in 5 stappen

Met een eindeloze to-do-lijst en toenemende targets zoeken steeds meer marketeers hun toevlucht in marketing automation. Dit helpt ze efficiënter werken en de vitale contactpunten met de klant te automatiseren.

In deze sessie neemt Niels Kolijn je mee in de implementatie van een toekomstbestendige marketing automation strategie die meer klantenbinding, meer conversies en een hogere marketing ROI oplevert. E-mailmarketing dient hierbij als uitgangspunt, maar een multichannel-aanpak is de vereiste voor een optimale klantervaring. Aan bod komen data, segmentatie en personalisatie en essentiële marketing automation programma’s. Niels vertelt je over de mogelijkheden van nieuwe technologieën als eRFM – dat aankoopgegevens combineert met engagement gegevens, zodat je precies weet in welke fase van het aankoopproces jouw klant zich bevindt – en productaanbevelingen op basis van Artificial Intelligence.

Spreker: Niels Kolijn (Partnerships Manager Dotdigital)

Host: Eric van Hall

Collectie: Emerce Digital Marketing 2021

25,6K



Gerelateerde artikelen