
Zo blijf je door inzet van nieuwe technologie relevant voor klanten
De voorkeuren van consumenten veranderen razendsnel en de coronacrisis doet daar nog een schepje bovenop. Marketingdeskundige Mårten Bokedal deed grondig marktonderzoek naar de vraag hoe succesvolle retailers online inspelen op die veranderende voorkeuren. Hij deelt zijn inzichten in een uitgebreide en enthousiaste presentatie.
In het afgelopen jaar stond de wereld van zo’n beetje alle mode-retailers te trillen op zijn grondvesten. De lockdowns zorgden voor een stroomversnelling in de manier waarop retailers omgaan met bestaande klanten, met nieuwe doelgroepen en in de manier waarop ze hun producten verkopen. Voor sommige pakken die veranderingen desastreus uit, maar er zijn ook genoeg merken en retailers die het opmerkelijk goed doen.
Marktonderzoek
Steeds weer draait het om veranderingen en om de manier waarop je daar als merk of als bedrijf op inspeelt. Mårten Bokedal uit Zweden is marketing manager van Episerver. Een belangrijk onderdeel van zijn rol is het coachen en trainen van retailers in de inzet van technologie en ze zo te helpen om te voldoen aan de snel veranderende verwachtingen van consumenten. Op grond van uitgebreid marktonderzoek neemt Bokedal je in deze Emerce Fashion-video mee in een pakkende visie op online retail. Hij onderstreept welke veranderingen evolueren naar trends, en waarop je je als fashion retailer moet focussen om ervoor te zorgen dat je relevant blijft voor je klanten. Bokedal belicht drie belangrijke elementen die retailers helpen om te groeien met e- commerce. En hij laat zien wat de online succesfactoren zijn van een aantal snelgroeiende Europese retailers.
collectie
Emerce Fashion
sprekers
Ronald ter Voert, RTV Media
Nieuwe insights
Retail media vergt één geïntegreerde media-aanpak[Podcast] Doorzetters met Elske Doets: ‘Het feest is over’, zei de bankEmerce Rapport Online Damesfashion 2025-2026Het AI value proposition canvas: praktisch kader voor digitale beslissingenHoe de adolescentie voorbij? Van ambitie naar uitvoering in datagedreven marketingGerelateerde artikelen


Slimme webshops structureren klantcontact als een piramide

AI Search: zo blijf je als merk zichtbaar
