Industry Wire

Geplaatst door Choice Insights & Strategy

Advertenties in games om kinderen te bereiken? Focus op app games

Maar liefst 44% van de kinderen gamet via smartphone en 39% gamet via tablet. Dit bleek uit onderzoek dat Choice Insights & Strategy dit jaar uitvoerde onder kinderen 6 tot en met 12 jaar in Nederland. Roblox, Brawl Stars en Subway Surfers zijn enkele voorbeelden van apps die veel gespeeld worden.Choice Insights & Strategy voerde dit onderzoek uit in opdracht van Jimmy’s. Jimmy’s verzorgt campagnes voor mediabureaus en adverteerders die kinderen, jongeren, jongvolwassenen en ouders willen bereiken in de Benelux.Mobiel gaming maakt gamen voor iedereen toegankelijk. Immers niet ieder kind heeft een game console in huis maar een smartphone of een tablet/iPad vaak wel. Daarnaast zijn veel apps gratis te downloaden en is het aanbod aan games zeer groot.App games bieden veel mogelijkheden voor adverteerdersVeel apps bieden advertentieruimte aan, dit in tegenstelling tot console games welke veelal uitgesloten zijn van commerciële content.Effectief zijn die advertenties in games ook. De ouders gaven namelijk aan dat naast de invloed van vrienden, advertenties in games kinderen het meest beïnvloeden in hetgeen ze willen hebben en doen.Ook ouders hebben gaming apps ontdektChoice Insights & Strategy toonde aan dat 64% van de ouders in Nederland (met kind tussen de 6 en 12 jaar) aangeeft te gamen via apps op de tablet en smartphone. Candy Crush bleek hier de grote favoriet.Meer over dit onderzoek weten? Lees de toplines via https://www.jimmys.agency/mediaonderzoek-ouders-kinderen-2023

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht