Industry Wire

Geplaatst door KickSo - The Outperformance Agency

Hair & Looks kiest KickSo als digital performance partner voor datagedreven groei van 52 salons

Hair & Looks heeft 52 vestigingen in Nederland en kiest voor KickSo als digital performance partner. Samen realiseren zij een grootschalige marketingcampagne. De campagne richt zich op het aantrekken van nieuwe klanten en het versterken van klantloyaliteit. De basis is een slimme capaciteitsanalyse per locatie.

Voor elke salon zijn demografie en inwoneraantal in de omgeving geanalyseerd. Deze gegevens zijn gecombineerd met een datagedreven berekening van de benodigde budgetten en de gewenste cost per acquisition (CPA). Op basis daarvan is er een campagneplan op maat ontwikkeld. Zo worden marketingbudgetten optimaal ingezet en kunnen campagnes per salon efficiënt worden opgeschaald.

Naast acquisitie is retentie een belangrijk speerpunt. In eerdere samenwerkingen hebben Hair & Looks en KickSo al innovatieve dataoplossingen ontwikkeld voor retentiemarketing. Deze ervaring wordt nu gecombineerd met een nieuwe omnichannel aanpak via onder andere Meta, Google en lokale campagnes.

“Wij willen onze salons maximaal ondersteunen met slimme marketingoplossingen. Die zijn niet alleen gericht op groei, maar ook op het behouden van bestaande klanten. Door slim gebruik te maken van data, weten we precies waar de kansen liggen en hoe we die kunnen benutten,” aldus Ronald Martens, oprichter en eigenaar van Hair & Looks.

Met de keuze voor KickSo onderstreept Hair & Looks de ambitie om innovatie in de kappersbranche te koppelen aan meetbare resultaten.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht