Geplaatst door DelanoPR

Nieuwste universiteit U.NXT opent komend studiejaar in Eindhoven

Nederland krijgt er deze zomer een nieuwe universiteit bij. U.NXT opent komend studiejaar zijn deuren in het Microlab in Eindhoven met een Engelstalige driejarige bachelor en eenjarige masteropleiding Creative Business Studies. “Wij willen de meest praktijkgerichte (universitaire) opleiding worden”, zegt medeoprichter Dorien Verdier. “We onderscheiden ons door online leren en bedrijfschallenges te koppelen aan het noodzakelijke flexibele curriculum. Ook leggen we veel focus op persoonlijke en professionele ontwikkeling. Zo zijn studenten van nu klaar voor de uitdagingen van morgen.”

“Voor de banen van de toekomst heb je een nieuwe manier van onderwijs nodig. Omdat traditionele opleidingen met volle collegezalen en vaste lespatronen niet flexibel genoeg zijn om op de snel veranderende markt aan te sluiten dachten we: dan beginnen we zelf een opleiding.” Aldus Verdier. Het curriculum van de nieuwe opleiding is gevuld met de beste lesprogramma’s van universiteiten over de hele wereld. Studenten volgen deze online, door middel van MOOC’s (Massive Online Open Courses). Het andere gedeelte van het programma bestaat uit challenges: echte opdrachten in samenwerking met internationaal opererende bedrijven als Sioux, Rabobank, Eyewish en Studio Why.

Beste vakken en persoonlijke coaching
De nieuwe universiteit U.NXT heeft een programma op het snijvlak van creativiteit, technologie, data, communicatie, persoonlijke ontwikkeling en business. Vakken die nodig zijn voor banen van de toekomst. De inhoud wordt overgebracht via persoonlijke learning experience platforms, een mix van opdrachten, video’s, boeken en presentaties uit de praktijk. Studenten kunnen leren waar, wanneer en wat ze willen, op eigen tempo; heel anders dan een uren durend zoompraatje van een professor. De voortgang wordt bewaakt en gestimuleerd door persoonlijke en professionele coaching, zo worden deze zogenaamde ‘learning analytics’ met de studenten besproken. Daarnaast bieden de coaches natuurlijk ook de beste persoonlijke en professionele begeleiding voor leiderschapsvaardigheden en vitaliteitsmanagement .

Online en offline
Ruim twee jaar lang is gebouwd aan de inhoud, opbouw en lancering van de nieuwe universiteit U.NXT. Studenten ontmoeten elkaar live in Eindhoven en studeren in hun eigen digitale werkomgeving. Ze ontmoeten elkaar in kleine groepjes tijdens de live challenges en kunnen 24 uur per dag terecht in Microlab, een prettige werkomgeving op Strijp-S, het nieuwe bruisende hart van Eindhoven. Effectief gezien leren ze de ene helft online en de andere helft zijn ze op de campus te vinden.

Praktijkervaring op eindlijst
Bij deze opleiding telt de 50% praktijkervaring volledig mee op de eindlijst. Hiermee zal U.NXT de eerste zijn in Nederland. Zo verkleint U.NXT de kloof tussen organisaties en onderwijs en leiden ze studenten op die gewild zijn bij internationale bedrijven en organisaties. Young professionals met de blik vooruit en zicht op de toekomst, verbonden met de wereld en met beide benen stevig op de grond.

Internationaal diploma en netwerk
Universiteit U.NXT is een private samenwerking met de University of Northampton en SintLucas en is onlangs succesvol geaccrediteerd in Engeland door vijf universiteiten. Studenten ontvangen na hun studie een internationaal erkend Brits bachelor-diploma, compleet met Cap en Gown ceremonie van de University of Northampton. Daarnaast ontvangen studenten ook losse certificaten van alle succesvol afgeronde MOOC’s bij internationale universiteiten. Elke bachelorstudent werkt met ongeveer tien bedrijven samen.

Meer informatie: https://unxt.org/nl/