Postoffice, Good Sounds en Tone of Voice worden één: Postoffice Amsterdam

Per 1 oktober gaan Postoffice, Good Sounds en Tone of Voice verder onder de naam ‘Postoffice Amsterdam’. www.postoffice.nl. De postproductiemaatschappij krijgt ook een nieuwe directie.
Amsterdam is het creatieve centrum van Europa met veel internationale klanten en opdrachten. Met gebundelde krachten kan Postoffice Amsterdam klanten een totaalpakket aanbieden met efficiënte uitvoering en van de hoogste kwaliteit.
Reclameklassiekers
Na de oprichting in 1986 door Ad Rietvelt en Evelyn Hess is Postoffice in de loop der jaren verantwoordelijk geweest voor de post-productie van talloze reclameklassiekers zoals de Melkunie serie met Peer Mascini, Duyvis – Als er een Fuif is, Calvé’s Petje Pitamientje en Danoontje – Powerrrrr, maar ook nieuw werk zoals de Reaal Freek Vonk en de Jumbo reclames.
Postoffice Amsterdam zal bestaan uit 3 afdelingen: Visual Effects, Sound & Music en Voice Casting.
De VFX afdeling heeft zich in de afgelopen jaren bewezen met veel CGI Character, Animals, Car and Crowd projecten. Er is zelfs een marktleidende positie op het gebied van CGI animals en characters verworven door de technologie van het in-house development team.
De afdelingen Music & Sound en Voice Casting hebben gewerkt voor de meest uiteenlopende projecten voor commercials en film op gebied van muziek, music-licensing, originele composities en voice casting. Zoals de brand tune voor Jumbo, de muziekproductie van Koning Toto en de stem voor de nieuwe Albert Heijn campagne.
Chantal Kunst, Casting Director bij Tone of Voice, blijft dezelfde functie vervullen voor Postoffice Voice Casting. Chantals grote passie blijft het verbinden van de juiste stemacteur aan het juiste project, om samen het script naar een hoger plan te tillen.
Nieuwe directie
Naast de samensmelting van de drie labels, zal Postoffice Amsterdam de toekomst ook ingaan onder leiding van een nieuwe directie:
Boyo Frederix: Head of Visual Effects, is vers terug uit Londen waar hij VFX supervisor was bij MPC. Boyo was VFX supervisor voor de wereldwijd bekende Hennessy commercial, geregisseerd door Ridley Scott. Naast de Cannes Lion 2019 voor beste VFX hebben zijn commercials vele andere prestigieuze reclameprijzen gewonnen. Boyo zal zijn kennis uit Londen gebruiken om de internationalisering van Postoffice uit te breiden en flink te investeren in verdere innovatie. “De combinatie van top internationaal talent en een focus op technologie geeft Postoffice een grote voorsprong in de creatieve hub Amsterdam.”
Corné Overbeeke: Managing Director, is sinds 2007 werkzaam in de VFX Industrie. Na verkoop van zijn eigen studio in 2012 is hij de afgelopen jaren als VFX producer en business developer werkzaam geweest in New York, Montreal en LA.
Jurriaan Balhuizen: Head of Sound & Music, was medeoprichter van Good Sounds in 2004. Jurriaan heeft gewerkt aan internationale producties voor Heineken, Nike, BMW en Stella Artois en heeft muziek gecomponeerd voor talloze commercials Reaal, Jumbo, McVities, Lexus, Bira Moretti en Becel. Hij won o.a. een Clio en een Kinsale Shark award voor zijn film- en reclamewerk.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.