Premium kinderwagenmerk Joolz lanceert ‘What a Ride’

Amsterdam, 27 oktober 2022 – Het Nederlandse kinderwagenmerk Joolz lanceert deze maand haar merkcampagne in Nederland. What a Ride, een video die online in tien verschillende landen te zien is, viert het ouderschap met al haar ups en downs en is gemaakt met behulp van ‘echte’ gezinnen vanuit de Joolz community. De campagne is een vervolg op de nieuwe merkidentiteit die eerder dit jaar aangekondigd werd en sluit naadloos aan op de missie van Joolz: to empower the new generation of parents.
De videocampagne What a Ride toont de mooie én minder mooie kanten van ouderschap. Irene Muller, Marketing en Brand Director bij Joolz legt uit: “We zijn een merk dat niet bang is om de soms rommelige kant van het ouderschap te belichten, want dat hoort er nu eenmaal bij. Met dit in gedachten vroegen we de Joolz community om videobeelden te delen van hun leven als ouders. Dat resulteerde in meer dan vijftig ongefilterde, persoonlijke video’s, waarvan acht in de huidige campagne zijn verwerkt. Het maakt van What a Ride een prachtige combinatie van user-generated en high-end production content waarin enkel echte gezinnen te zien zijn.” De video wordt deze maand via digitale en social kanalen internationaal uitgerold. De overige ingezonden video’s van gezinnen worden in de tweede fase van deze campagne gedeeld op social media.
Nieuwe merkidentiteit
De campagnevideo, gemaakt in samenwerking met video content agency Towel, is onderdeel van de nieuwe identiteit die Joolz eerder dit jaar lanceerde. De focus ligt voor het merk meer dan ooit op hoe ze kan functioneren als verbindende factor tussen de huidige generatie ouders en wil daarbij een waarheidsgetrouwe weergave bieden van de wereld: één waarin het een uitdaging kan zijn om de juiste balans te vinden, diversiteit gevierd wordt en ouders streven naar gelijkheid en een betere wereld voor nieuwe generaties. “Wanneer je je comfortabel en evenwichtig voelt en beseft dat het allemaal niet perfect hoeft, wordt ouderschap een soort superkracht. We hopen dan ook dat onze doelgroep zich in de beelden herkent en door de campagne gesterkt wordt,” aldus Muller.
— EINDE PERSBERICHT —
Over Joolz
Joolz is een premium Nederlands kinderwagenmerk dat zich inzet om de nieuwe generatie ouders de regie in eigen handen te geven. Ouders die vastbesloten zijn om een mooiere wereld te creëren voor hun kinderen en henzelf. Wij helpen met producten en diensten die zijn ontworpen voor het echte leven, zodat ouders zich comfortabel en in balans voelen. Onze levenslange garantie garandeert dat onze kinderwagens gemaakt zijn om lang mee te gaan en dat generaties ouders en kinderen ervan kunnen genieten. Joolz is opgericht in 2007 en is uitgegroeid tot een groep van professionals, grotendeels tevens ouders, die werken vanuit ons duurzame hoofdkantoor in Amsterdam. Joolz-kinderwagens zijn in meer dan 50 landen in Europa, Azië, Australië en de Verenigde Staten verkrijgbaar. En voor elke kinderwagen die we verkopen, planten we een boom in het Joolz Geboortebos. Het is onze bijdrage voor de generaties na ons.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.