Industry Wire

Geplaatst door ServiceNow

‘RiseUp with ServiceNow’ wil tegen 2024 een miljoen mensen klaarstomen voor de arbeidsmarkt

ServiceNow introduceert RiseUp with ServiceNow, een wereldwijd programma ontworpen om tegen 2024 één miljoen mensen op te leiden via het platform van het bedrijf. Met het programma wil ServiceNow tegemoetkomen aan de grote vraag naar direct inzetbaar talent, waarbij de nadruk ligt op snellere, rechtvaardigere loopbaantrajecten in het snelgroeiende ServiceNow-ecosysteem.
Volgens IDC zal negentig procent van de organisaties tegen 2025 te maken krijgen met een tekort aan IT-vaardigheden die de digitale transformatie het hoofd moeten helpen bieden. Wereldwijd zal dit tekort meer dan $6,5 biljoen kosten ten gevolge van vertraagde productreleases, lagere klanttevredenheid en verlies van opdrachten¹. Managers zullen daardoor steeds meer inzetten op een select aantal krachtige platforms die snelle time-to-value leveren; met die trend in het achterhoofd kan Servicenow dankzij zijn bereik en schaal zijn klanten, partners en toekomstig talent het platform bij uitstek bieden om enkele van de grootste problemen aan te pakken waarmee managers worden geconfronteerd. In tegenstelling tot andere workflowoplossingen, die zich slechts op één bedrijfsfunctie of branche richten, bestrijkt het Now Platform de hele organisatie en biedt het bovendien kansen in nieuwe sectoren zoals data-analyse, platformontwikkeling, workflow en experience design.
“De digitale transformatie staat of valt met een transformatie op het gebied van talent, dus ServiceNow creëert een nieuw soort carrièrepad”, zegt Lara Caimi, Chief Customer en Partner Officer van ServiceNow. In plaats van ons te concentreren op de vaardigheidskloof, vinden wij dat het tijd is om ons te concentreren op de kansenkloof. We moeten de definitie van ‘technisch talent’ verbreden, zodat meer mensen kunnen profiteren van de vraag naar talent om de digitale transformatie het hoofd te bieden. Op deze manier creëren we nieuwe kansen voor zowel technisch als niet-technisch talent en helpen we meer mensen doorgroeien naar beter betaalde functies binnen ons ecosysteem, ongeacht hun achtergrond. RiseUp with ServiceNow stelt mensen in staat om mooie carrières op te bouwen en stelt klanten en partners in staat het vereiste talent te vinden, zodat ze de uitdagingen van de digitale economie zonder problemen kunnen aangaan.”
RiseUp with ServiceNow trekt de definitie van technisch talent breder door de nadruk te leggen op de bredere competenties van de persoon en op ‘power skills’ zoals kritisch denken, communicatie en creativiteit. Het programma helpt een meer diverse, inclusieve beroepsbevolking te realiseren door kandidaten de kans te bieden de vaardigheden te verwerven die nodig zijn om felbegeerde technische functies te bemachtigen.
“Hoewel de behoefte aan technisch vaardig personeel groot is, zijn er te weinig mogelijkheden om de juiste skills aan te leren en direct aan de slag te gaan”, zegt Karen Pavlin, chief equity en inclusion officer bij ServiceNow. “RiseUp with ServiceNow opent nieuwe deuren naar technische carrières, zodat een bredere, meer inclusieve groep mensen zijn weg kan vinden in en naar de digitale economie.”
“De talentkloof is ook in Nederland een grote uitdaging die de samenleving, het bedrijfsleven en bijna al onze klanten raakt. Ik kijk ernaar uit om onze klanten te helpen deze uitdaging op te lossen, door middel van gerichte initiatieven in het kader van RiseUp met ServiceNow in Noord-Europa en Nederland in het bijzonder,” aldus Michael Maas, VP EMEA North bij ServiceNow.
RiseUp with ServiceNow kent drie speerpunten:
  • Leerbarrières slechten: Met meer dan 600 gratis cursussen en 18 certificeringstrajecten stelt Now Learning mensen in staat in hun eigen tempo te werken. Meer dan 325.000 mensen hebben dit jaar samen al 2,3 miljoen cursussen gevolgd.
  • Mogelijkheden voor technisch talent uitbreiden: ServiceNow NextGen biedt interne opleidingen en trainingen aan bij non-profit- en overheidsinstanties. De vernieuwde ServiceNow Community verbindt meer dan 450.000 leden met bijvoorbeeld peer-to-peer netwerkmogelijkheden, leerforums en virtuele evenementen.
  • Nieuw talent plaatsen: dankzij de toezegging om het nieuwe ServiceNow Partner Placement Program uit te breiden zullen klanten en partners sneller talent met verschillende achtergronden kunnen vinden, opleiden en beoordelen; de verwachting is dat tegen eind 2023 opgeschaald is naar 25 partners.
“Ik denk dat bedrijven echt moeten kijken naar de mogelijkheden die mensen te bieden hebben en niet alleen naar de functies die ze recentelijk bekleed hebben”, zegt Ebony Akkebala, ServiceNow-ontwikkelaar bij Synoptek en voormalig lid van het ServiceNow NextGen-programma. “Voordat ik deelnam aan het RiseUp with ServiceNow-programma, had ik nog nooit de kans gekregen om te laten zien waartoe ik in staat ben. Er zijn geweldige kandidaten te vinden; ze hebben alleen dezelfde kansen nodig als ik destijds.”
RiseUp with ServiceNow is een aanvulling op de investeringen van het bedrijf in werving en loopbaanontwikkeling voor zijn eigen werknemers, die bestaan naast de strategische investeringen in oplossingen voor personeelsgroei en -ontwikkeling voor klanten en partners.
 
ServiceNow-klanten, partners en community-leden over RiseUp with ServiceNow:
 
“Twintig jaar lang werkte ik bij grote enterprise servicedesks van energie-, verzekerings-, bank-, halfgeleider- en technologiebedrijven, maar ik had het gevoel dat ik niet verder kwam”, zegt Gene Manuel, Solutions Architecture Manager, Accenture. “Door RiseUp with ServiceNow heb ik gaandeweg mijn vaardigheden kunnen inzetten voor verschillende projecten, bedrijven en persoonlijke interesses en heb ik ervaring heb opgedaan in verschillende sectoren en industrieën. Er is veel vraag naar ServiceNow-vaardigheden, en ik ben dankbaar dat ServiceNow mij qua carrière heeft gebracht waar ik nu sta.”
“Als strategische partner van ServiceNow helpen we bedrijven wendbaarder en productiever te worden in deze tijd van snelle veranderingen”, zegt Paul Webb, EY Global ServiceNow Leader. “Deze toewijding wordt versterkt door onze teams die samenwerken om te innoveren, om technologische ervaringen te ontwikkelen voor onze wereldwijde klanten en om talenten de juiste skills bij te brengen, ongeacht hun capaciteiten.”
“Ons doel is de wereld duurzamer te maken door vertrouwen in de samenleving op te bouwen via innovatie,” zegt Carey Blunt, Global Head of ServiceNow Offerings at Fujitsu. “De wereldwijde IT-industrie wordt momenteel echter geconfronteerd met miljoenen onvervulde vacatures voor mensen met de digitale vaardigheden die nodig zijn voor duurzame economische en sociale ontwikkeling. Door samen te werken met ServiceNow om de vaardigheden van de toekomst te creëren die nodig zijn om duurzame digitale platforms te bouwen, willen we de digitale vaardigheidskloof aanpakken, onze klanten helpen voorop te blijven lopen in technologische innovatie en tegelijkertijd kansen bieden voor ondervertegenwoordigde groepen en niet-traditionele talentpipelines.”
“We zouden het NextGen-programma absoluut aanbevelen aan werkgevers die getalenteerde kandidaten willen plaatsen”, zegt Rachel Thompson, customer delivery lead bij whyaye. “Voor ons zijn er geen minpunten. We geven niet alleen mensen een kans om een carrière in de technologie te beginnen, maar we brengen ook nieuwe, frisse perspectieven naar ons bedrijf. Ik denk dat het alles zegt dat we het proces dit jaar willen herhalen. We staan te springen om de volgende generatie whyaye-teamleden te onmoeten.”
Aanvullende informatie:
¹ IDC FutureScape: Worldwide Future of Work 2022 Predictions, Doc # US47290521, October 2021
Over ServiceNow
ServiceNow (NYSE: NOW) laat de wereld van werk beter werken voor mensen. Ons cloudgebaseerde platform en onze oplossingen leveren digitale workflows die zorgen voor geweldige ervaringen en verbetert de productiviteit voor werknemers en de enterprise. Ga voor meer informatie naar: www.servicenow.com.
© 2022 ServiceNow, Inc. All rights reserved. ServiceNow, the ServiceNow logo, Now, and other ServiceNow marks are trademarks and/or registered trademarks of ServiceNow, Inc. in the United States and/or other countries. Other company names, product names, and logos may be trademarks of the respective companies with which they are associated.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht