Geplaatst door ServiceNow

ServiceNow Ventures stelt 500.000 dollar beschikbaar voor ontwikkeling van innovatieve bedrijfsapplicaties

Na recente investeringen in twee veelbelovende bedrijven heeft ServiceNow, leverancier van enterprise cloud-oplossingen, ServiceNow Ventures opgezet, dat als doelstelling heeft om de manier waarop bedrijven werken versneld te veranderen. Ter gelegenheid van de introductie van ServiceNow Ventures organiseert ServiceNow de CreatorCon Challenge waarin start-ups strijden om een investering van 500.000 dollar.

ServiceNow Ventures richt zich op:
Startende bedrijven die cloud-toepassingen ontwikkelen op het ServiceNow-platform
Groeiondernemingen die strategische technologische integraties creëren met ServiceNow en ondersteunen bij go-to-market-initiatieven

“Het ServiceNow-platform verandert de manier waarop we werken binnen de IT, security, customer service en HR. Duizenden developers bouwen krachtige applicaties en integraties die optimaal profiteren van de mogelijkheden van machine-automatisering en workflows”, aldus Dominic Phillips, Vice President, Finance and Corporate Development bij ServiceNow. “ServiceNow Ventures stimuleert de ontwikkeling van innovatieve en baanbrekende technologieën die het ecosysteem van ServiceNow laten groeien.”

Het portfolio van ServiceNow Ventures bevat al twee bedrijven waarin eerder geïnvesteerd is: de startende onderneming Nuvolo en leverancier van bedrijfssoftware MuleSoft. Nuvolo is een ServiceNow ISV en voorloper als het gaat om de ontwikkeling van enterprise asset management-applicaties voor gereguleerde sectoren als de farmacie en de gezondheidszorg. Het softwareplatform van MuleSoft biedt wereldwijd opererende bedrijven een applicatienetwerk om hun bestaande systemen, zoals die van ServiceNow en die van derde partijen, te koppelen.

“ServiceNow investeert al meer dan tien jaar in het bouwen van een vooraanstaand cloud-platform voor een snelle ontwikkeling van bedrijfsapplicaties met een hoge betrouwbaarheid en de beste security”, aldus Tom Stanford, CEO van Nuvolo. “Bovendien hebben wij nu toegang tot duizenden klanten wereldwijd en een zeer sterk partner-ecosysteem.

Oproep aan ondernemers wereldwijd: doe mee aan de CreatorCon Challenge
De CreatorCon Challenge inspireert start-ups om nieuwe toepassingen te ontwikkelen die innovatie op het ServiceNow-platform versnellen en toegevoegde waarde kunnen bieden voor enterprise-klanten.

“ServiceNow wil getalenteerde developers die toepassingen op ons platform bouwen een kans bieden,” zegt Allan Leinwand, CTO van ServiceNow. “Het uiteindelijke doel voor onze klanten is dat zij op hun eigen enterprise cloud-platform beschikken over kant-en-klare toepassingen die nieuwe inkomsten genereren en die binnen de hele organisatie gebruikt kunnen worden.”

Winnaars ontvangen een award van ServiceNow Ventures en een investering om de ontwikkeling en go-to-market te versnellen. De winnaar ontvangt 250.000 dollar, de tweede plek ontvangt 150.000 dollar en nummer drie 100.000 dollar. De finalisten van de CreatorCon Challenge gaan de strijd met elkaar aan tijdens de jaarlijkse CreatorCon Developer Conferentie die plaatsvindt van 7 tot 12 mei 2017 in Orlando, Florida.

Klanten kiezen er om onderstaande redenen voor om innovatieve applicaties op het ServiceNow-platform te bouwen:
Eén ontwikkelplatform voor zowel mobiele als webapplicaties
Contextuele workflows die door het hele bedrijf geoptimaliseerd zijn
Componenten en integraties worden één keer gebouwd en kunnen vervolgens voor elke applicatie gebruikt worden
Eén datamodel waardoor datasilo’s binnen bedrijven tot het verleden behoren
Een ontwikkelomgeving waarbinnen iedereen – ongeacht ervaring of vaardigheden – applicaties kan ontwikkelen
Een moderne gebruikerservaring op alle apparaten
De toegankelijkheid, betrouwbaarheid en veiligheid van de ServiceNow Enterprise Cloud

Andere voordelen van deelname aan de CreatorCon Challenge zijn onder meer een expositieruimte tijdens de CreatorCon Developer Conferentie, geen reis- en verblijfkosten en een gratis lidmaatschap van het ServiceNow Technology Partner Programma. Winnende applicaties worden gecertificeerd en gepubliceerd in de ServiceNow Store, waar de toepassingen toegankelijk zijn voor klanten wereldwijd. Vanaf vandaag zijn meer dan 200 gecertificeerde applicaties en integraties te downloaden in de ServiceNow Store. Het ServiceNow Technology Partner Ecosysteem bevat meer dan 250 ISV’s. Om kans te maken op de awards of investeringen gelden de officiële wedstrijdregels en afspraken.