Zoetermeer, 14 november 2016 – Teleperformance Benelux, wereldmarktleider in outsourced customer experience management, start met de Caribbean Experience, een uniek programma waarin we pas afgestudeerde Nederlanders recruiten die minimaal een jaar willen werken in het tropische Suriname. De Caribbean Experience is een uitgelezen kans voor starters die op zoek zijn naar buitenlandse ervaring, zichzelf willen ontplooien en die hun carrière willen starten in een dynamische branche. een uniek programma om uitmuntende service te leveren vanaf een strategische locatie: Suriname. De Caribbean Experience is een oplossing voor bedrijven die kostenreductie willen realiseren zonder in te leveren op kwaliteit.
De deelnemers aan de Caribbean Experience zullen de eerste 3 maanden werken in Nederland. In deze periode ontvangen ze diverse trainingen en zijn ze werkzaam op het project waar ze ook in Suriname voor aan de slag gaan. Als alle kennis en vaardigheden goed zijn, vertrekken de deelnemers aan de Caribbean Experience naar Suriname om daar hun werkzaamheden voort te zetten maar natuurlijk ook een unieke ervaring tegemoet gaan.
“Het is de ideale startersfunctie maar ook een unieke ervaring voor onze ervaren medewerkers, met als extraatjes een zonnig tintje en een tot de verbeelding sprekende omgeving”, aldus Hans Reuver Chief Commercial Officer Teleperformance Benelux. “De medewerkers doen internationale ervaring op in een wereldwijde organisatie op een ander continent. Medewerkers die kiezen voor de Caribbean Experience, worden geheel ontzorgd: zo regelt Teleperformance de huisvesting en alle juridische en administratieve zaken rondom de relocatie. Teleperformance organiseert bovendien door het jaar heen verschillende sociale en sportieve activiteiten, waardoor medewerkers het land goed leren kennen.”
Met het aanbod van de Caribbean Experience boort Teleperformance nieuwe bronnen van talent op de arbeidsmarkt aan. Dit concept heeft Teleperformance al eerder met veel succes uitgerold in Portugal en Griekenland, waar een groep van Nederlandse hbo- en wo-afgestudeerden zich gedurende minimaal een jaar in de Atlantic en Mediterrane Experience onderdompelt. Daarbij zijn ze actief in customer service voor topmerken en profiteren ze van het werken in internationale teams in het buitenland.
Over Teleperformance
Teleperformance is wereldwijd marktleider in de outsourcing van multichannel klantcontact en contactcenterdiensten. In de Benelux ondersteunt Teleperformance op innovatieve wijze tal van prominente merken met customer care, technische support, retentie, back office en incasso werkzaamheden in zowel de B2C als B2B markt. Dit doet Teleperformance niet alleen door middel van mail, telefoon en chat, maar ook door de integratie met social media. De kracht van Teleperformance komt voort uit een mix van wereldwijde best practices en lokale marktkennis. Hierdoor is Teleperformance in staat zeer effectieve, op de markt toegesneden innovatieve adviezen en oplossingen te bieden, met als doel de klanttevredenheid te verhogen en de kosten te minimaliseren.
Wereldwijd opereert Teleperformance in 65 landen met ruim 190.000 medewerkers. Teleperformance staat via haar partners in contact met 38% van de wereldbevolking.