KLM: 115.000 berichten via Facebook Messenger

KLM zag in de eerste maand van de koppeling met Facebook Messenger 115.000 berichten verwerkt. “Alle klantendiensten bij elkaar op je mobiel in één lijn tussen KLM en de klant”, vertelt Karlijn Vogel, Manager Social Media. “We kunnen je ook een nieuwe boarding pass toesturen.”

“We willen zijn waar de klant zit en de klant zit op social. Mensen openen vijf tot zes apps per dag. Dat zijn niet de apps van bedrijven maar van Facebook, Twitter, LinkedIn, Messenger of WeChat”, schetst Vogel. Had het veel voeten in de aarde? “Ja. Het is een derde ingang voor de klant. We hadden KLM.com en de KLM app, onze eigen kanalen. Messenger is een derde partij die niet alleen voor ons ontwikkelt. Dat vraagt een andere denkwijze.”

2 Reacties

Geweldig voor een bedrijf als KLM. Geweldig dat KLM echt klantgericht bezig is. Dat ben ik niet gewend van grote bedrijven.

De interviewer moet de microfoon niet steeds bij de geinterviewde weghalen. Erg amateuristisch…

Hoi Peter,

Dank je wel voor je feedback. We zullen dit bespreken en er in de toekomst rekening mee houden.

Egbert

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug