Deel dit artikel
-

Nederlandse filmbranche tekent voor mobiele marketing

De nieuwe film van Paul Verhoeven, Zwartboek, en ook de films Doodeind en Cars behoren tot een van de eerste publicaties waarvan behalve in de off line wereld en op het web ook op mobiele telefoons reclame wordt gemaakt. Buiten portalen van KPN en Vodafone om openen de filmbedrijven mobiele websites om belangstellenden over huidige en toekomstige films te kunnen informeren.

Op 14 september verschijnt voor het eerst sinds decennia weer een Nederlandstalige film van regisseur Paul Verhoeven in de bioscopen, Zwartboek. Naar wat inmiddels gebruik is geworden in de filmbranche staat er inmiddels een website online met trailers en achtergrondinformatie. Betrekkelijk nieuw is dat er ook een mobiele versie van die promotiesite is verschenen, eveneens te bereiken via Zwartboekdefilm.nl. Belangstellenden kunnen een sms'je versturen naar een bepaald nummer om vervolgens een WAP-downloadlink op hun telefoon te krijgen.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!