Deel dit artikel
-

Action oriënteert zich op e-commerce

Budgetketen Action werkt aan een e-commerce strategie. Dat zegt CEO Ronald van der Mark in het januarinummer van RetailTrends.

Hij sluit een multiformat-strategie met kleinere of juist veel grotere vestigingen niet uit.

Van der Mark nodigt regelmatig experts uit om te praten over de online toekomst, zegt hij. ‘Bij Action absorberen we alle informatie. Die we vervolgens filteren, om Action-style oplossingen te krijgen.’

Binnen de organisatie werken daarnaast mensen die al veel ervaring hebben met e-commerce. Van der Mark heeft zelf bij Maxeda ervaring opgedaan.

Uit het interview blijkt dat de plannen niet op zeer korte termijn worden gerealiseerd. De voorwaarden moeten gunstig zijn, zoals lage bezorgkosten.

Action werd vorig jaar uitgeroepen tot de de Beste winkelketen van Nederland 2014 tijdens het ABN AMRO Retailer of the Year Gala. Van der Mark vertelde bij die gelegenheid vast te willen houden aan het beproefde concept van een aanbod dat voor eenderde bestaat uit vaste artikelen en tweederde wisselend assortiment.

Deel dit bericht

2 Reacties

Valli

Ze zouden nooit online gaan en op A locatie’s gaan zitten, tja nu zitten ze op vele A locatie’s en kwestie van tijd tot ze de concurrentie met china aangaan. Toch de grootste concurrent voor Action..

Ria Struijk

Ik zie dat mijn foto gebruikt is die ik had gemaakt voor de actionfanpagina… Bedankt dat u de foto de moeite waard hebt gevonden om te plaatsen.
Groetjes Ria

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond