Deel dit artikel
-

Albert Heijn veruit populairste online super

Van de Nederlandse consumenten die online supermarktartikelen kopen, zegt 47 procent dat te doen bij Albert Heijn. Dat blijkt uit onderzoek van Het kennisplatform Supermarkt & Ruimte en vastgoedadviseur SuperVastgoed.

Van alle ondervraagde consumenten geeft 12 procent in algemene zin aan wel eens een product te kopen dat ook in de supermarkt verkrijgbaar is. Bijna de helft van deze doelgroep is georiënteerd op Albert Heijn en 8 procent op Jumbo. De frequentie waarmee de gemiddelde consument online supermarktaankopen doet, ligt overigens op dit moment erg laag: 53 procent van deze doelgroep bestelde langer dan 2 weken geleden voor het laatst een supermarktproduct online.

De online bestedingen aan supermarktartikelen bedraagt op dit moment 0,8 procent van de totale supermarktbestedingen van huishoudens in Nederland. Dit komt neer op een online jaaromzet van 280 miljoen euro. De totale supermarktomzet bedraagt circa 35 miljard.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond