Deel dit artikel
-

Arke betrekt ‘war room’ voor social media-campagne

Touroperator Arke gaat drie maanden intensief real time social media-marketing bedrijven om een nieuwe merkbouwende campagne gestalte te geven.

Daartoe trekt de dochter van TUI Nederland tijdelijk in bij de ‘war room’ van DigitasLBi. Dat is een ruimte in het kantoor van het internetbureau waar grote schermen aan de muur real time zicht geven op status van, conversaties in en plannen voor de social media-campagne van Arke.

“Er wordt door het team, bestaande uit mensen van DigitasLBi en TUI, in de inmiddels tweede BrandLIVE-room real time content bedacht, gemaakt en verspreid. Dat moet het Arke-concept Discover Your Smile te laden. Op de Facebook-pagina van Arke kun je bijvoorbeeld zien wat er concreet ontwikkeld is voor #DiscoverYourSmile”, licht de woordvoerster van het bureau toe.

Dirk van den Bosch, Managing Director DigitasLBi: “We zien dat het medialandschap sterk aan het veranderen is. Waar de meeste merken nog afhankelijk zijn van langzame paid media, maakt TUI hiermee gebruik van een slimme mix van voornamelijk owned en earned media. Dé manier om te winnen in de digitale wereld. Daarnaast begrijpen steeds meer vakantie-adverteerders dat content marketing essentieel onderdeel is van de marketing- en communicatiestrategie.”

Deel dit bericht

6 Reacties

Chris Hout

De inzet van social voor het onder de aandacht brengen van content die breder gaat dan de TUI brochure is een no-brainer, maar een “war room” betrekken voor contentmarketing? Briljante marketing van LBi…

Harry H

Lekker zakkenvullen voor LBi… Dit gaat zichzelf toch nooit terugverdienen. Mooi om te zien hoe grote bedrijven hier weer in stinken.

Peter Faber

Waar op de Arke website staat een linkje naar een Facebook of Twitter accounts? (volgens mij is het antwoord: Nergens!). Misschien even minder aan war rooms denken en gewoon voor 0 euro iets méér aandacht aan je social media kanalen besteden?

Rob

En na deze “tijdelijke war-room bezetting” worden berichten via social media niet meer gemonitord en/of beantwoord?

Bas Schotte

Spannend, hoe blijf je inspirerend voor de juiste mensen en slaag je er in om tot het einde van de funnel door te meten?
Succes!

Ada Jong

Voor degenen die hier hebben gereageerd en meer willen weten over de positieve resultaten van BrandLIVE vs. de kosten; mail svp naar ada.jong@digitaslbi.com en ik beantwoord je vragen graag 1-op-1

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond