Deel dit artikel
-

Belgische MyShopi verkocht aan reclamefolderbedrijf

De Belgische startup MyShopi, gespecialiseerd in mobiele applicaties voor boodschappenlijstjes en kortingbonnen, is overgenomen door BD (Belgique Diffusion), een bedrijf op het gebied van de distributie van ongeadresseerde reclamebrochures (folders) en databasemanagement.

BD Group bestaat al zo’n vijftig jaar, was heel even van logistieke specialist TNT, en is tegenwoordig eigendom van NTM Capital, de investeringsmaatschappij van de Nederlandse SVH Holding.

Beide partijen vinden dat ze goed op elkaar aansluiten: de een heeft ervaring met papieren folders, de ander met digitale reclame. Samen kunnen ze inzetten op multichannel promotionele communicatie. Ook wordt een internationaliseringstrategie onderzocht. De gelijknamige app is wereldwijd reeds drie miljoen keer gedownload.

Voor de twee medeoprichters, Philippe Van Ophem en Renaud Gryspeerdt, wordt het een tweede exit, na die van Euremis (mobiele CRM-app) aan Belgacom in 2006.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond