Deel dit artikel
-

Nederlandse breedbandmarkt blijft groeien

Er zit nog steeds groei in de Nederlandse breedbandmarkt. Dat komt vooral door glasvezel. Die markt groeide met 5,8 procent om eind september uit te komen op 13 procent van de breedbandmarkt.

De groei van breedband via kabel was bijna 1 procent in het derde kwartaal, naar een totaal van 3,28 miljoen verbindingen. Kabel is daarmee nog steeds de grootste breedbandtechnologie van Nederland.

Breedband via DSL bleef dalen, dit kwartaal met 0,4 procent, waarmee deze technologie uitkwam op 2,9 miljoen aansluitingen. Het marktaandeel van DSL kwam daarmee onder de 41 procent uit.

De grootste kabelaar van Nederland, Ziggo, groeide wederom in het derde kwartaal. Ziggo kreeg er 29.000 aansluitingen bij, maar KPN (inclusief Telfort, XS4ALL en Edutel) groeide net iets harder met 31.000 nieuwe aansluitingen.

Aan het einde van het kwartaal was Ziggo nog steeds de grootste met een marktaandeel van 43,6 procent.  Het aandeel van KPN groeide met 0,1 procentpunt, om uit te komen op 40,5 procent. Dit is hetzelfde niveau als aan het einde van 2013.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond