Deel dit artikel
-

Heineken haalt bezem door marketingafdeling

Heineken reorganiseert zijn complete marketingafdeling. In juni vertrekt de hoogste marketingman Alexis Nasard en een maand later stapt ook Chris Barrow op, de huidige chief strategy officer.

Verkoopdirecteur Jan Derck van Karnebeek voor Centraal en Oost-Europa wordt hoofd commerciële zaken, zo maakte de Nederlandse bierbrouwer gisteren bekend.

De voorheen vier Europese regio’s worden nu gecombineerd en geleid door Stefan Orlowski.

Heineken wil een meer ‘wendbare organisatie’ worden, zegt CEO Jean-François van Boxmeer in een verklaring. ‘Onze managementstructuur wordt platter en we kunnen tegen lagere kosten opereren.’

De laatste jaren doet Heineken steeds meer aan digitale marketing, onder meer rond de UEFA Champions League. Via een aparte voetbalsite konden voetbalfans extra informatie vinden, zoals live-commentaar via Twitter van voormalige spelers als David Villa en Ruud Gullit.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond