Deel dit artikel
-

Bol.com herinnert verkopers aan voorwaarden

Een herinneringsmail van bol.com heeft bij sommige verkooppartners voor verwarring gezorgd. In die mail wijst bol.com er op dat er geen verschil mag zijn tussen de verkoopprijs bij bol.com en de prijs in de eigen webwinkel van de partner. Ook zijn prijsuitschieters niet meer toegestaan.

Die eerste regel is anders dan wat sommige verkooppartners veronderstellen, niet nieuw. “Wij hebben onze partners onlangs via een nieuwsbrief herinnerd aan de voorwaarde omdat we merken dat helaas niet iedereen dit volgt. Dat is nadelig voor onze klanten”, zegt woordvoerster Marjolein Verkerk van bol.com.

Het bedrijf wil voorkomen dat consumenten online voor producten van dezelfde aanbieder andere prijzen te zien krijgen. Dit wekt volgens de retailer ‘verwarring en wantrouwen’ op bij consumenten.

Bol.com werkt met verkopers op basis van ‘no cure, no pay’. Zij betalen alleen een commissie als ze het product daadwerkelijk via bol.com verkoopt. Die commissie dekt de kosten van het verzorgen van de betaling, orderverwerking en het genereren van bereik in Nederland en België (ruim 6 miljoen klanten).

Sommige verkooppartners vinden het vervelend dat ze vanwege die commissie ‘gedwongen’ zijn om de verkoopprijs ook op hun eigen site te verhogen, maar bol.com wil aan het principe niet tornen.

In de nieuwsbrief is ook nog eens benadrukt dat men prijsuitschieters wil vermijden. Verkerk: “We verwachten van onze partners dat ze min of meer marktconforme prijzen hanteren en geen prijzen die te hoog zijn. Uitschieters kunnen namelijk de prijsperceptie van bol.com en onze partners negatief beïnvloeden. We hebben onze samenwerkingsovereenkomst daarom uitgebreid met een voorwaarde die dit kan waarborgen. Als blijkt dat prijzen niet marktconform zijn, kunnen wij besluiten het aanbod niet te tonen in onze winkel.”

Deel dit bericht

25 Reacties

bert

Hoeveel is de commissie?
Kun je wel een klant via Bol een coupon met korting bieden voor volgende order op eigen site?
Iets waar ook nog bijna geen winkelier op let: De afbeeldingen en spullen worden vaak na sluiten shop-in-shop in een digitaal kerkhof achtergelaten zodat dit tot in lengte van jaren bij BOL klanten blijft trekken. Je moet dus eers al je producten ombouwen tot pak 500 grams papier o.i.d. voor je het op “uitverkocht” zet.

lekker

Wie bepaald de prijzen op bol.com dan?

Kom regelmatig producten tegen die daar twee keer zo duur zijn als bij de aanbieder die ze zelf ook online aanbiedt. Met name visspullen.

Janien

Helemaal terecht dat Bol.com de voorwaarden even aantrekt. Voorbeeld: https://www.brushly.nl/product/brushly/ prijs op de website € 49,95 -> op Bol.com € 69,95. Het gevolg is dat mensen hun order gaan annuleren bij Bol.com op het moment dat ze erachter komen dat de borstel € 49,95 bij Brushly.nl kost.

Hans de B

Met zulke gigantische commissies als Bol.com vraagt moet je wel je prijzen verhogen. Het trucje om de commissie te vragen over de inclusief btw prijs mag Bol.com ook wel mee ophouden dan. als wederverkoper op Bol.com ben je zoiezo vrij kansloos aangezien zij ook de hardlopers uit eindelijk ook zelf gaan verkopen.

peter

Zijn prijsafspraken om prijzen gelijk/laag/hoog te houden in de algemene zin niet illegaal?

Henk

Illegaal en niet toegestaan in Europa om prijsafspraken te maken of om prijzen van een ander te bepalen.

Peter

Gaat al dezelfde richting op als de hotelindustrie. Daar willen de boekingssites ook de prijzen “bepalen”. Het is toch logisch dat als je rechtstreeks bij de leverancier/winkel koopt, het goedkoper is dan wanneer je dit via een tussenpersoon koopt. De tussenpersoon moet ook betaald worden, net als overal. In de hotelwereld zijn ze in Duitsland al zover dat de hotelboekingssites de laagste prijs garantie niet mogen afdingen, maar dit gaat nog wel even duren in andere markten, denk ik. Interessant!!

Joris

Beste Marjolein,
de regelgeving van Bol.com is JUIST nadelig voor de eindklant.

Rekenvoorbeeld:
Bedrijf A verkoopt al jaren sokken aan klanten. Deze sokken kopen zij in voor €10 en ze rekenen een marge van 15% en verkopen deze aan klanten voor €11,50. Sinds kort staat Bedrijf A op Bol.com en wil Bol.com 15% van de omzet als commissie. Als Bedrijf A dezelfde verkoopprijs blijft hanteren van €11,50, en Bol.com krijgt €1,73, dan krijgt Bedrijf A per verkoop nog maar €9,77 en maakt Bedrijf A dus verlies.

Wat is het gevolg? Bedrijf A is genoodzaakt zijn prijzen op Bol.com te verhogen naar €13,53 zodat ze nog steeds €1,50 winst maken per sok. Oh wacht, van Bol.com moeten ze OVERAL hun prijs dan verhogen naar €13,53.

Voor wie is deze regelgeving nadelig? Inderdaad, voor de eindklant want die moet nu OVERAL €2,03 meer betalen voor dezelfde sok.

De enige winnaar is Bol.com. Dit is hun goed recht natuurlijk als commercieel bedrijf, maar doe in zo’n persbericht niet alsof je doel is om de eindklanten te helpen in plaats van geld te verdienen.

Roy Lenders

Dit is verboden. Is in strijd met de Europese mededingingswetgeving. Amazon is hiervoor in de UK al 3 jaar geleden aangeklaagd waarbij Amazon de rechtszaak heeft verloren. Amazon heeft daarop zijn algemene voorwaarden moeten aanpassen. Het is wachten totdat de eerste verkoper bol.com gaat aanklagen, dan gaat dat hier ook gebeuren. Wellicht iets voor de NMA om op te pakken?

Ook Brussel is op dit moment wetgeving aan het maken rondom “online marktplaatsen”. Ik hoop dat Brussel dit topic gaat oppakken.

Ook hoop ik dat Brussel wetgeving gaat opstellen die online marktplaatsen “verbiedt” om te concurreren met de externe verkopers op die online marktplaats. Je hebt uiteraard echte onafhankelijke online marktplaatsen zoals eBay, Alibaba, Rakuta en Allegro bijvoorbeeld. Maar daarnaast heb je ook veel online marktplaatsen die zelf ook producten verkopen, noem bijvoorbeeld Amazon, bol.com, Cdiscount, JD.com en anderen. Het “retail deel” van de online marktplaats gebruikt nu actief de verkoopdata van de online marktplaats (en dus van de externe verkopers) om te bepalen welke producten zij zelf zouden moeten opnemen in hun assortiment. Aangezien het “retail deel” zelf niet de commissie van 10-15% hoeft te bepalen, kan zij hierbij altijd de producten tegen een lagere prijs en hogere marge aanbieden dan de externe verkopers. Dit is oneerlijke concurrentie waartegen Brussel iets zou moeten doen. Bijvoorbeeld door Chinese walls te eisen tussen het “retail deel” en het “online marktplaats” deel.

Melvin

Ook wij als wederverkoper kunnen er niet omheen om de artikelen op bol.com duurder aan te bieden dan op onze eigen webshop. Joris geeft daar inderdaad een goed voorbeeld van waarom. Echter vergeet hij de €1,- commmisiekosten per verkocht artikel. Hierdoor is het verlies nog groter dan de 0.33 cent voor het verkochte paar sokken maar €1.33! Bol.com is voor vele zowel kleine, midden en grote webshops een DOORN in het oog! Naast de extreme prijsconcurrentie dmv bvb een repricer concureer je elkaar kapot en denk je dat er maar 1 de winnaar is en dat is Bol. Nou dan zit je er eigenlijk goed naast want bol.com maakt GEEN WINST!!! (http://www.retailnews.nl/nieuws/OTPgTderRIGbWRkgz1hdIQ-0/bolcom-kan-nog-jaren-zonder-winst.html) Dit is eigenlijk nog het ergste van alles. Hoe en waarom word het toegelaten dat het grootste platform van NL geen winst maakt ten koste van honderden webwinkels. Daarnaast is er nog het probleem dat je eigen leveranciers of fabrikant tegenwoordig ook op bol.com verkopen waarvan enkele je het verbieden om hun artikelen op bol te mogen verkopen. Doe je dit wel dan word je uitgesloten van levering. De winkel van ons allemaal is dus een slogan van NIKS. Je kunt bijna niet zonder ze maar je zou eigenlijk niks anders willen. In onze branche zijn de commissiekosten 17% en €1,-. En wel te verstaan 17% over het incl btw bedrag. Je moet van de 100% dus 21% btw afstaan, 17% aan bol.com + €1,- en boven de €20,- gratis verzenden. Het word tijd dat bol.com eens onder de loep word genomen en dat er kamervragen worden gesteld!

Nerd

Dit is illegaal zoals eerder werd vermeld.

In 2013 werd de Amazon Parity rule ook illegaal bevonden door de EU. Sindsdien mogen er zulke praktijken niet meer voorkomen.

http://www.theverge.com/2013/8/30/4676520/amazon-removes-eu-rule-requiring-lowest-price-parity-online

@Melvin

Ze verplichten je niet om mee te doen. Staat het je niet aan dan stop je er toch mee? Of is die extra omzet toch wel lekker en behaal je een nette winst? Ik kan me niet voorstellen dat je daar blijft ondanks dat je verlies draait.

elisa

Het is niet zo dat verkopers verplicht worden om de laagste prijs te hanteren. Ze mogen niet duurder zijn dan op de eigen site. Is een behoorlijk verschil. Als je als verkoper zo weinig marge hebt kun je beter op marktplaats verkopen

Melvin

Nee we zijn inderdaad niet verplicht om mee te doen. Sterker nog we hebben de artikelen onder de €20,- uitgeschakeld voor bol.com omdat dit totaal geen winst oplevert ivm de hoge commissie kosten die bol hanteert. Extra omzet is altijd lekker. Maar wat daar van overblijft onder aan de streep is belangrijker! En dat is niet zoveel bij bol.com. Droge drukte! Dat kun je uit het rekenmodel van Joris goed opmaken.

@Elisa:

Bol.com verplicht het ook niet. Ze adviseren het wel te doen! Ik weet niet of je bekend bent met zakelijk verkoop op bol.com? Er is maar 1 verkoopknop die iedereen wilt hebben. Want anders ben simpelweg gewoon niet goed zichtbaar en heb je een lage conversie. De verkoper met de beste PRIJS, levertijd en beoordeling krijgt de verkoopknop. Nu heeft verkoper A een repricer op al zijn modellen staan. Dit houdt in dat wanneer ik een artikel verkoop van bvb €49.95 dan bied verkoper A het artikel automatisch aanbied voor €49.94. 1 cent goedkoper! Hierdoor krijgt verkoper A de verkoopknop en vis ik achter het net. Dus wij gaan ook een repricer aanschaffen en gaan daar in mee. Zo concureer je elkaar dus kapot. Wij hebben allebei dezelfde leverancier voor dit artikel dus onze winstmarge op het artikel is even groot. Daarnaast is het punt dat bvb de fabrikant van dit artikel ook op bol.com gaat staan en het artikel aanbied voor €44.95. De winstmarge van een fabrikant is natuurlijk veel groter want jij koopt bij hem in. Je kunt dus nooit winnen van je eigen leverancier/fabrikant want hij kan het artikel altijd goedkoper aanbieden dan jou.

Maar goed! Waar het hier nu omgaat is dat bol dus eigenlijk voor jou de prijs bepaald die jij dan MOET hanteren op bol.com en anders word je gestraft en word je winkel gesloten! Ik vind dat webshops hun artikelen op bol.com wel duurder mogen verkopen dan op hun eigen webwinkel ivm de hoge commissiekosten. Als je als consument ziet dat een aanbieder op bol.com een artikel op zijn eigen webshop goedkoper aanbied dan koop je hem toch daar. En kom je daar later achter dan was je martkonderzoek niet goed!

Wouter

Volledig met Melvin eens. Ik ben ook wederverkoper en gooi ook gewoon de provisie bij de prijs op. Met name de reactie van Peter van 29 juli vind ik een erg goede uitleg. Voor mij is het heel simpel. Als ik de provisie niet bij de prijs er op mag gooien, hou ik er niet genoeg aan over. Omzet zonder winst interesseert mij niet. Dus als Bol.com onze winkel er af gooit om deze reden, prima! Aan deze gekke voorwaarde voldoen betekend immers toch dat we dan niets meer aan ze kunnen verdienen.

De opmerkingen over het te kleine marge vind ik ook een beetje kort door de bocht. Ik weet niet wat voor marges men gewend is, maar wij moeten 15% + 1,- betalen aan Bol. Dat is niet alles wat je aan kosten op een order hebt. Een voorbeeld van wat er nog meer aan kosten bijkomen:

– Orderverwerking
– Retouren
– Voorraden financiëren
– Huisvesting
– Hosting eigen website
– Klantenservice

Als je cijfers bekijkt van andere retailers zie je wel, dat als enkel de transactie kosten en advertentie kosten weggestreept worden het netto marge nog steeds vaak niet eens 15% is. Transactie kosten en advertentie kosten zijn immers het enige wat Bol uit handen neemt voor die 15% + 1,-. Als wij ook de fullfillment door Bol willen laten doen, betalen we daar ook gewoon weer extra voor. Een netto marge (dus na aftrek van o.a. bovenstaande kostenposten) van 15% teken ik voor! Met mij denk ik vele anderen.

sabrina reumer

Bij BOL moet de externe verkoper commissie betalen, dat lijkt mij terecht.
Bol heeft eind vorig jaar opgelegd dat alle verkopers alle producten gratis moeten verzenden en ook geen kosten mogen vragen voor retouren.
Klanten gaan nu helaas steeds vaker meerdere stuks bestellen en sturen het heel makkelijk terug.
Elk artikel is een aparte bestelling en helaas kunnen klanten elk artikel, hoe klein ook, apart als pakje terug gaan sturen.
De marge is al heel klein en is door deze wijzing nog veel meer onder druk komen staan. Veel externe verkopers kunnen de kosten niet dragen.

Patrick

En de laatste wijzigingen bij Bol.com zijn dat je aan 98% moet voldoen van je leveringen op tijd te leveren. Waarbij het erop neer komt als je een kleine verkoper bent en je hebt een pakketje te laat geleverd (Wat je zelf niet in de hand hebt door een externe partij) je uit het verkoopblok wordt gehaald. En als dit in 24 weken 7 x voor komt lig je er helemaal uit….

Erg vervelende manier van zaken doen. En daarbij kan je er niks aan doen want als jij zorgt dat je alles op tijd inlevert bij je vervoerder en deze steken laat vallen…..

Eigenlijk zou er een groep moeten komen die zich als groep tegen Bol.com sterk weet te maken. Want dit is geen fijne manier van zaken doen en komt de klanten zeker niet ten goede.

Nic

We zijn nu al weer een poosje onderweg vanaf de start van dit blog en het is nu wel duidelijk dat het nog veel erger is geworden dan hierboven weergegeven kort na de start van dit blog.
Ik vond het dan ook tijd worden om de nieuwste ervaring bij bol te delen.

Bol bepaald nu voor alle EAN artikelen de prijs met een kleine marge die je als externe verkoper als prijs mag vragen.
Valt je prijs buiten de marge wordt dat artikel uit je bol aanbiedingen gehaald. De reden van deze confirm marktprijs strategie, ” wij willen van te duur imago af”

Dat dit te dure imago door bol zelf wordt veroorzaakt zoals al velen hierboven hebben omschreven wordt terzijde gelegd. Wel wordt de rekening hiervoor wederom op het bordje van de externe verkoper gelegd.
Of je dat artikel in het verleden succesvol verkocht doet er niet meer toe.
Zijn er een paar spelers op google zichtbaar goedkoper dan is dat voor bol een legitieme reden om betreffend EAN nummer uit te sluiten voor verkoop via je externe verkoper account.

Voor het gemak wordt er geen rekening gehouden met de groothandels die op het internet via achterdeurtjes en eigen webwinkels hun eigen winkeldochters tegen hun productieprijzen dumpen.
Het is wel duidelijk dat daar geen enkele concurrentie tegen mogelijk is.
Als de prijs voor dat EAN nummer als marktconfirme prijs is vastgezet, maakt het niet meer uit of dat artikel later door meer vraag dan aanbod in prijs hoger wordt bij de concurrenten.

Ons resultaat is nu dat meer dan 25% van het totale aanbod (bijna 10000 artikelen) niet meer op bol wordt vertoond en 45% van de nog wel zichtbare producten geen winst meer op het artikel zit.
Op de resterende 30% artikelen zit nog wel iets winst maar voor hoelang. Zodra er een groothandel komt die een EAN uit die groep ook op grote schaal wil dumpen vervalt ook die uit assortiment.

3 jaar geleden met bol gestart en al die tijd omzet en ook een beetje marge met een beetje winst kunnen draaien. Tot vorig jaar toen gratis retour door de strot werd geduwd. Ook toen onder het mom van ” je gaat meer omzet draaien en meer verkopen realiseren”. In de tussentijd blijft bol zelf wel onder de 20 Euro gewoon 2 euro verzendkosten rekenen. Ook hier wordt met 2 maten gemeten.

De waarheid is dat er nauwelijks extra omzet m.b.t het gratis retourbeleid is gerealiseerd maar wel veel meer onzinnige retouren omdat de klant nu ook geen noodzaak meer ziet om toch even te lezen wat je koopt.
Een mooi schoolvoorbeeld van desinteresse waren kinder bekers waar zelfs in de titel de maat en inhoud van een beker vermeld staat. Dat je deze dan terug stuurt omdat deze te klein is dan vraag je toch echt af, of een bezoekje bij de brillenman niet een noodzaak is. je kan ook 2x inschenken.
Deze desinteresse van de retour kosten die hier mee gemoeid zijn is een logisch gevolg van (gratis) verzenden en (gratis ) retour.
Hier zou nu een EU verbod op moeten komen ten gunste van de consument om verplicht de werkelijke verzendkosten weer te geven met als bijkomend positief effect dat je niet zoals nu noodzakelijk is op elk artikel apart verzend en retour kosten moet in calculeren wat de hogere prijzen op bol verklaart.
Voor alle consumenten die dit blog ook lezen, GRATIS BESTAAT NIET.

Dat het koopblok ook tot vragen oproept zal geen nieuws zijn voor de externe verkoper.
Volgens bol wordt het koopblok gevuld door de beste verkoper met het best mogelijke aanbieding voor de bezoeker.
Dat een externe verkoper wordt weergegeven in het koopblok die een lager cijfer een langere levertijd en een hoger prijs hanteert dan jezelf heeft al menig wenkbrauw doen fronzen.
Het antwoordt van bol luid dan dat dit door het algoritme bepaald.
Volgens mij is het toch echt een mens van vlees en bloed die de programmering en parameters voor dat algoritme invoert in opdracht van de beleidsmakers en laten we dat nu net niet te horen krijgen want transparantie lijd tot verantwoording en dat wil bol in deze niet delen.
Zelf denk ik dat het veel simpeler in elkaar steekt
Ze proberen iedere verkoper zoet te houden met een verdeling van de beschikbare plekken over de aanbieders van producten. anders zie ik zelf geen enkel algoritme het voorbeeld ondersteunen.

Wat is bol nu eigenlijk geworden?
Een soort 3 benig orgaan waarvan 2 benen van bol zelf en 1 been van de externe verkoper is.
Bol hikt het liefst op de eigen 2 benen rond maar zodra er wat meer draagkracht nodig is wordt het 3e been ingezet. Het derde been verhoogt veel draagkracht maar als volwaardig been genegeerd want in alle andere omstandigheden is deze een blok aan het been.

Bey bey bol veel succes met je 3e been

PeeBee

Zeer vervelende en frusterende ervaringen met BOL.com i.v.m. met hun marktconforme prijzen.

Bol.com bepaalt de prijzen!!!! Waar gaat dit heen? En mag dit zomaar?

Alles wordt op EAN- nummers gedaan en wanneer je importeert vanuit de USA or whatever wordt er even geen rekening met de invoerkosten gehouden.

Verschillende keren gebeld met Bol.com maar helaas. Je komt er niet uit met Bol.com.
De ene dame zegt dat deze EAN-nummers op de uitzonderingslijst komt te staan en de andere zegt dat dit niet zo is.
We hopen dat er snel een andere aanbieder komt zodat we daar kunnen verkopen.
Goede ervaringen met Ebay en Amazon.

Ethan

Bol.com vormt op deze manier een online kartel. Als ondernemer moet je vrij zijn om je eigen prijzen te bepalen. Omdat bol.com een X bedrag + een percentage rekent op iedere verkoop verdient bol.com meer dan de ondernemer zelf. Als voorbeeld: In onze webshop is een product van 0,99 te koop, doordat bol.com de commissie berekend per productgroep en gratis verzending aanbied, zal dit product op bol.com voor 4,99 worden verkocht. Bol.com verwacht vervolgens dat we dit product in onze eigen shop ook 4,00 duurder maken.
Dit zijn wij niet van plan, we kijken wel of we een waarschuwing krijgen van bol.com. Als die er komt, zullen wij stoppen met verkopen via bol.com.
Buiten dat hebben wij 70% meer retouren via bol.com dan via onze eigen webshop. Daarnaast is het ook zo dat als iemand iets koopt het zonder enige reden kan terug sturen, wat ons verzending kost en retourzending. Per saldo dus zo’n 7 euro verlies (en tijd) voor een product welke gewoon goed geleverd is en gelijk is aan het door de klant bestelde.
Ik denk niet dat wij de enige zijn die bol.com de rug gaan toekeren als ze deze lijn van zaken doen met partners voortzetten.

Anoniem

Helaas is er in 2019 nog niets veranderd.
Via een leverancier had ik een inkoop gekregen die Bol.com betaald voor een artikel die wij ook verkopen.
Verschil tussen inkoop excl. en verkoop incl. zit rond de 6 euro.
Bij ons werd het artikel afgekeurd vanwege niet marktconform.

Naast de markt kapot maken van dit artikel is dat gratis retourneren ook een vrijblijvende uitnodiging om een artikel te bekijken.
Daarnaast is dat gratis verzenden en retourneren wat de fysieke winkels doet verdwijnen.

Onze online collega’s bij Sans hebben dat wel begrepen, zie:
https://www.tubantia.nl/rijssen-holten/twentse-webwinkel-past-retourbeleid-noodgedwongen-aan-dit-kan-zo-niet-langer~aafb11b1/

Wij blijven lekker bij ons zelf, bij een bepaalde waarde nemen wij de kosten voor verzending op ons.
Maar gratis is alleen nog de zon die opkomt.

Het aanpakken van Bol.com duurt veel te lang, mede omdat alle verkopers niet samen staan in dit verhaal tegenover Bol.com.
Zolang de verkopers niets doen zal de overheid of Brussel ook niet veel ondernemen.

Peter Berghmans - We-pack

We moeten ons wel realiseren dat partners van bol in een webwinkel terecht komt met miljoenen klanten… klanten van bol.com. Het is dan toch normaal dat je dan wat marge moet inleveren om bol.com te betalen voor de reclame, het platform en de klanten service en zo… stel dat je met een stalletje in de Hema gaat staan je ondergoed range te verkopen, dan is het toch normaal dat de Hema daar een vergoeding voor vraagt….

Nic

Ja Peter het is normaal dat je als ondernemer betaald voor diensten die een bedrijf voor je verricht.
Het is alleen niet normaal als je zowel een platform voor externe verkopers en een eigen webshop ineen bent
En wanneer je aan de ondernemer een platvorm bied om handel te drijven dan moet je niet daar de prijzen voor gaan bepalen via manipulatie van de prijzen en zelf je eigen producten voorrang bied in het koopblok en je eigen webshop Dat heet belangen verstrengeling en dat is net waar google shopping miljoenen boetes voor heeft ontvangen.
Bol eet van 2 walletjes misbruik de verkopers data en manipuleert op grote schaal de prijzen in hun eigen voordeel en dat is in de wet eerlijke concurrentie verboden.

Peter Berghmans - We-pack

Duidelijk Nic. Dan zou je verwachten dat de overheid zal ingrijpen en zou het verstandig van bol.com zijn als ze dit zelf aanpassen voor ze straks zulke hoge boetes opgelegd krijgen.

Tim

Grappig, ik ging googlen uit onvrede over de provisiestructuur van Bol.com en kwam hier terecht.

Het is bijna niet te doen. Bol.com knijpt ons echt uit. Wij verkopen producten die in de regel < € 30 en dan is 15% + € 1 en gratis verzending (en retourneren) gewoon té bizar voor woorden.

Vervolgens word ik op mijn prijzen aangesproken, wat ik doe mag niet en ik moet mijn prijzen in lijn brengen met mijn webshop. Nou dikke doei! Ik verander helemaal niets. En als ze dan willen stoppen, dan stoppen ze maar. In 2018 hebben ze toch maar mooi € 24.000 aan provisie opgestreken bij ons.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond